תאונה קטלנית בירושלים: שני הרוגים ופצועה קשה במושבה הגרמנית

התאונה התרחשה ברחוב עזריאל הילדסהימר, וצוותי הרפואה במקום קבעו את מותו של גבר כבן 70 שנלכד ברכב ושל הולכת רגל כבת 40. פצועה נוספת נלכדה ברכב ופונתה לביה"ח עם פגיעה רב מערכתית

זמן צפייה: 00:08

תאונה קטלנית בירושלים: תושב ירושלים בשנות ה-70 לחייו ואישה כבת 40 נהרגו הערב (חמישי) בתאונת דרכים ברחוב עזריאל הילדסהימר בשכונת המושבה הגרמנית בבירה, ואישה נוספת נפצעה באורח קשה. צוותי רפואה שהוזעקו לזירה מצאו את הגבר לכוד בתוך רכב, ואת האישה, הולכת רגל, כאשר שניהם ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותם.

צוותי הרפואה העניקו טיפול רפואי לנהגת הרכב, תושבת ירושלים בשנות ה-70 לחייה שנלכדה בתוכו כשהיא בהכרה, כאשר שני צוותי חילוץ של כבאות והצלה פעלו לחילוץ ההרוג והפצועה מתוך הרכב. לאחר פעולות החילוץ, צוות מד"א פינה את הפצועה, אישה כבת 40, לבית החולים שערי צדק, כשהיא סובלת מפגיעה רב-מערכתית.

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

המשטרה פתחה בחקירת נסיבות התאונה, ומהבדיקה הראשונית בזירה עולה כי ככל הנראה הרכב הפרטי נסע במהירות ברחוב, ומסיבה שטרם התבררה איבדה נהגת הרכב שליטה, התנגשה בעוצמה במעקה הבטיחות - והרכב התהפך על צידו ונגרר למרחק רב. בשלב מסויים גם פגע הרכב בעוצמה רבה בהולכת הרגל שנהרגה במקום, ויושבי הרכב נמחצו בתוכו.

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים

פראמדיק מד"א מורד אברהים וחובש מד"א משה חמד סיפרו: "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. היה גשם סוער והרחוב היה רטוב. אישה כבת 40 שכבה בצד הכביש כשהיא מחוסר הכרה עם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד, היא הייתה ללא סימני חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה. במרחק של מספר מטרים ממנה נלכדו גבר ואישה בתוך רכב שהיה הפוך על צידו עם פגיעות פח קשות בכל צדדיו. תוך כדי פעולות החילוץ ביצענו בדיקות רפואיות, הגבר היה ללא סימני חיים ומותו נקבע בשטח והאישה הייתה בהכרה וסבלה מפגיעה רב מערכתית קשה מאוד. לאחר פעולות החילוץ העברנו את הפצועה מהרכב לניידת לטיפול נמרץ ופינינו אותה לבית החולים כשמצבה קשה".

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים

חנוך שפיגל ובן ציון קאזין, חובשי איחוד הצלה, מסרו: "מדובר בזירה קשה של תאונה עם מעורבות רכב שהתהפך והולכת רגל. למרבה הצער נקבע מותו של נהג הרכב ושל הולכת הרגל עקב אופי הפציעות הקשות מהן סבלו. נוסעת ברכב חולצה ע"י צוותי כיבי במצב קשה ופונתה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק".

סגן מפקד המשמרת של כבאות והצלה, רש"ף רמי מאיר, הוסיף: "הגענו לזירה קשה של תאונה עם רכב שהתהפך על הצד ובתוכו שני לכודים. התחלנו בפעולות חילוץ מורכבות. הרכב היה הפוך על הצד וכולו מעוך, לכן לא היתה גישה ללכודים, החלטנו לחתוך את הגג באמצעות כלים הידראוליים ייעודים וכך הצלחנו לחלץ את הלכודים, מותו של לכוד אחד נקבע במקום, הלכודה השנייה פונתה במצב קשה ע"י גורמי הרפואה לבית החולים".

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: דוברות המשטרה

זירת התאונה בירושלים
זירת התאונה בירושלים | צילום: הערשי פרלמוטר - תיעוד מבצעי כבאות והצלה מחוז ירושלים

מוקדם יותר הערב טיפלו צוותי מד"א בשני פצועים שנפגעו באורח בינוני בתאונות דרכים שונות. רוכב קורקינט חשמלי כבן 40 נפצע מפגיעת רכב ברחוב לוינסקי בתל אביב, ופונה לבית החולים איכילוב עם חבלת ראש. הולך רגל כבן 13 נפגע מרכב בבית שמש, ופונה לבית החולים הדסה עין כרם עם חבלת ראש.