"החיים התהפכו ברגע": האב והבן שנפצעו בתאונה עדיין במצב קשה

יממה לאחר התאונה הקשה בדרום, בה נהרג מעיין בן השנה, בעוד האב אליה ואורי בן ה-7 עדיין מונשמים ומורדמים, האם אילה סיפרה: "פתאום ברגע אחד החיים התהפכו". סב המשפחה: "התאונה הזו מפרקת משפחה, זה נחת עלינו כמו פצצה משמיים"

זמן צפייה: 02:57

יממה לאחר התאונה הקשה בדרום, בה נהרג מעין דומנוביץ' בן השנה ונפצעו 6 מבני המשפחה, האם אילה סיפרה היום (חמישי) מבית החולים: "ברגע אחד החיים התהפכו. זכינו בילד מופלא - היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה".

אילה, האם שמאושפזת עדיין במצב בינוני, אמרה: "היינו בדרך לטיול עם הילדים בעין עבדת ולאחר מכן לעל האש משפחתי ברתמים ופתאום ברגע אחד החיים התהפכו. זכינו בילד מופלא, ומתוק, בן עשרה חודשים שהביא לנו כל כך הרבה אור. מלא שמחה וחיוכים. היום אנחנו מחזירים את המתנה הזו לקב"ה ומקווים שהוא ייתן לנו כוחות להמשיך לגדל משפחה שמחה, להסתכל על מה שיש, ולהודות".

"הבוקר חשבתי כמה שאליה ואני מבורכים שהחיים שלנו טובים, ויש לנו הכל. אני מבקשת להתפלל לרפואה שלמה לאליה ולאורי, ושיהיה לנו כוחות. ומבקשת להודות לכל האנשים שעוטפים אותנו ודואגים ומטפלים. שנזכה להשיב בשמחות".

משה דומנוביץ', סבו של מעיין, התייחס לאירוע ואמר: "אני אביו של אליה דומנוביץ', הפצוע הכי קשה בתאונה שאתמול הייתה. תאונה חזיתית מאוד קשה. אני רוצה להגיד שזה סבל גדול מאוד למשפחה, כל תאונה כזאת למעשה מפרקת את המשפחה". דומנוביץ' אף הזהיר כי "כביש 40 הוא בעייתי, אין שם הפרדה בין הנתיבים".

"מדובר על כביש קשה, הנכד הקטן שלי נהרג, הבן שלי פצוע קשה. אני מבקש שכולם יתפללו לרפואת הפצועים. הנכד שלי גם פצוע קשה, בבקשה תתפללו לרפואתם. זקוקים להרבה רחמי שמיים. התאונה הזו מפרקת משפחה, זה נחת עלינו כמו פצצה משמיים. היינו בחידון התנ"ך באירוע, בדרך לכאן".

Screenshot 2023 04 26 180027
תאונת הדרכים הקטלנית בנגב | צילום: תיעוד מבצעי מד''א

רחל דומנוביץ', קרובת משפחתם, סיפרה: "המשפחה נמצאת במצב לא פשוט, כולנו בהלם ומוכי טראומה, זה סיטואציה שקשה לעכל אותה. הכאב והשבר בלתי נתפסים, הם מפוזרים בין המחלקות, איילה האמא היא אישה חזקה ואצילית למרות הכאב היא לא מפסיקה להודות לצוות הרפואי כאן. היא ביקשה לתרום את האיברים של מעיין".

"זה אובדן לא פשוט ואנחנו יחד עם האמא הגיבורה מקווים שנדע לקום ולהשתקם. מועד ההלוויה מחר בשעה 11:00 בית העלמין בכפר עציון, ההורים לא יוכלו להשתתף בה, אך יהיה ליווי של המשפחה המורחבת - אנחנו משפחה גדולה, מלטפת ומחבקת, אנחנו נהיה שם בשבילם ונצלם את זה והם יהיו איתנו שם בלב".

בתאונה נהרג מעיין בן השנה ונפצעו שישה מבני המשפחה: האב אליה ואורי בן ה-7 מאושפזים במצב קשה מאוד בטיפול נמרץ כששניהם מונשמים ומורדמים לאחר שנותחו אתמול. האם מאושפזת במצב בינוני ובני ילדים צעירים בני 4 ו-6 מוגדרים במצב קל. כולם בבית החולים סורוקה בבאר שבע.

Whatsapp Image 2023 04 26 At 1
מעיין בן השנה שנהרג בתאונת הדרכים | צילום: באדיבות המשפחה

מחקירת התאונה עלה החשד כי נהגת הרכב השני סטתה מהנתיב והתנגשה חזיתית ברכב של המשפחה. מבדיקה ראשונית שעשו לנהגת לא נמצאו ממצאים לאלכוהול. היא גם מאושפזת במצב בינוני בבית החולים סורוקה.

בני המשפחה הם תושבי היישוב נוקדים בגוש עציון. ראש מועצת גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע שלמה נאמן⁩ אמר אתמול: "בעיצומו של יום העצמאות, התבשרנו בבשורה קשה מאוד, בתאונה דרכים קטלנית, בה היו מעורבים תושבי היישוב נוקדים, משפחת דומנוביץ', מעיין הקטן נפטר מפצעיו. אנו מצטרפים לבקשת האם אילה, להרבות בתפילה לרפואת הפצועים ומחבקים את קהילת נוקדים ואת המשפחה שלה מעגלים ענפים ביישובי גוש עציון".

לפי עמותת אור ירוק 116 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת שנת 2023, 3% פחות מאשר בתאריך המקביל בשנה שעברה. מנכ"ל עמותת אור ירוק יניב יעקב התייחס לאירוע: "משתתף בצערה הכבד של המשפחה ושולח החלמה לפצועים. כביש 40 בחלקו הגדול סובל מתשתית לקויה ולא סלחנית לטעויות הנהג. ללא גדר הפרדה בין הנתיבים כל טעות קטנה עלולה לגרום לתאונה קטלנית כפי שאירעה היום. הכתובת היתה על הקיר והכביש הזה מסוכן ואדום לכל מי שבוחר להשתמש בו".

תאונת הדרכים הקטלנית בנגב
תאונת הדרכים הקטלנית בנגב | צילום: דוברות מד''א

פראמדיק מד"א רפאל בנימינוב והחובש איברהים אלאעסם שהגיעו לזירה סיפרו אתמול כי "מדובר בתאונת דרכים קשה מאוד. הרכבים היו מעוכים לגמרי, 3 פצועים מבוגרים היו לכודים ו-4 ילדים היו מחוץ לרכבים. יחד עם כוח רפואה צבאי ביצענו בדיקות רפואיות והתחלנו בטיפול הרפואי. פעוט כבן שנה היה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות בשטח רופא צבאי קבע את מותו".

"ילד כבן 6 שנפצע באורח קשה בראשו פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח כשבמקביל, חולצו מהרכבים גבר כבן 40 שנפצע באורח קשה ו-2 נשים שנפצעו באורח בינוני. לאחר פעולות החילוץ המורכבות גם הם פונו לבית החולים בניידות טיפול נמרץ של מד"א. 2 ילדים נוספים שנפצעו באורח קל טופלו במקום ע"י כוח רפואה צבאי שפינה אותם לבית חולים כשהם בהכרה מלאה ומצבם יציב".