תאונה קטלנית בחדרה: רוכב אופניים חשמליים כבן 68 נהרג מפגיעת משאית

צוותי מד"א שהוזעקו לזירה בכביש 4 פינת הרב עובדיה יוסף בעיר מצאו את הגבר ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. 15 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים

זירת התאונה בחדרה
תאונת דרכים (ארכיון) | צילום: יעקב לוי, תיעוד מבצעי מד"א

רוכב אופניים חשמליים כבן 68 נהרג היום (שלישי) לאחר שנפגע ממשאית בכביש 4 פינת הרב עובדיה יוסף בחדרה. חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו למקום מצאו את הגבר כשהוא ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו.

חובש רפואת חירום במד"א משה ברנר סיפר: "כשהגענו למקום ראינו את הרוכב שוכב על הכביש במרחק של כ-25 מטר מהאופניים כשהוא ללא דופק וללא נשימה וסובל מחבלה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות אבל הפציעה שלו הייתה קריטית ונאלצנו לקבוע את מותו".

אופניים חשמליים
רוכב אופניים חשמליים. ארכיון | צילום: iStock

מעמותת אור ירוק נמסר כי 15 רוכבי אופניים חשמליים נהרגו מתחילת השנה בתאונות דרכים, לעומת ארבעה רוכבים שנהרגו בתאריך המקביל בשנת 2022 – כמעט פי ארבעה יותר. מהנתונים עולה כי 13 מתוך 15 ההרוגים נהרגו בתחום העירוני. בנוסף, 185 בני אדם נהרגו בתאונות דרכים מתחילת השנה, לעומת 179 בני אדם שנהרגו בתאונות דרכים בתאריך המקביל בשנת 2022 – שישה בני אדם יותר.

עו"ד יניב יעקב, מנכ"ל עמותת אור ירוק, אמר: "אני משתתף בצערה הכבד של המשפחה השכולה. הזינוק החד במותם של רוכבי האופניים מתחילת השנה, הוא תוצאה ישירה של הזנחת תחום הכלים החשמליים. המדינה אישרה את הכנסתם של מאות אלפי כלים חשמליים כאשר אין תשתיות מתאימות שיאפשרו רכיבה בטוחה, ולא נוספו שוטרים וניידות כדי לאכוף רכיבה על פי החוק".

עוד הוסיף יעקב כי "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים להוציא לפועל תכנית אשר תסדיר את מעמדם של הרוכבים, תחייב אותם לרכוב עם לוחיות רישום ותעודד ראשי ערים לסלול שבילי רכיבה בטוחים. במקביל יש לקדם את התכנית הלאומית לבטיחות בדרכים שהכינו ברלב"ד ומונחת על שולחנה של השרה לבטיחות בדרכים כבר חודשים רבים. בכך נוכל לצמצם את ההרוגים בשיעור של 50% בשנים הקרובות".