תיעוד חריג: פעוט שותה אקונומיקה מבקבוק פתוח בסופר

חצי שנה לאחר שילד בן שנתיים שתה חומר ניקוי מבקבוק פתוח שהושאר בסניף רמי לוי ברעננה, המשפחה עדיין מתאוששת מהמקרה, הסניף טוען שאין ביכולתו לטפל - וטרם התקבלו תשובות מגורמי האכיפה. אימו: "הילד בטראומה - עד עכשיו יש לו קושי לשתות מבקבוקים"

זמן צפייה: 04:23

לפני כחצי שנה לגם דוד בן השנתיים מבקבוק מים מינרליים בסניף של "רמי לוי" ברעננה, וזה כמעט עלה לו בחייו. האם סיפרה היום (ראשון) לחדשות 13 כי תוך זמן קצר הילד החל להשתעל ולאבד את ההכרה, ולאחר שהתברר כי הבקבוק הכיל חומר ניקוי ומסיר שומנים רעיל - הוא פונה לטיפול בבית החולים.

לדברי האם, "באנו לצאת החוצה עם העגלה והוא ניגש אליי כשהוא נחנק ומכחיל. הרחתי ריח חזק של אקונומיקה ואז הוא התחיל פשוט להקיא. הבנתי שהוא כנראה שתה משהו, הסתובבתי וראיתי לידו, על הרצפה, בקבוק מים מינרליים קטנים. התחלתי לצעוק שמישהו יבוא לעזור לנו, נבהלנו ויצאנו מהסופר, ותוך כדי התקשרנו למד"א".

במשך יומיים הפעוט אושפז בחדר המיון שבבית החולים מאיר בכפר סבא, כשהוא סובל מקשיי נשימה ופריחה. מבירור ראשוני עלה כי הנוזל הושאר על ידי אחד מעובדי הסניף או מעובדי הניקיון, בניגוד לנהלים, באזור נגיש ללקוחות בבקבוק מים רגיל ולא מסומן.

האם סיפרה: "פתאום ראינו מהצד שאחת העובדות לוקחת את הבקבוק, פותחת אותו ואומרת לעובדת אחרת בשפה ערבית לשפוך את התוכן, להעלים אותו". מאז, במשך כחצי שנה המשפחה מנהלת מאבק מול הנהלת הסניף שברעננה, לטענת המשפחה איש לא דיבר איתם מאז ולא התעניין במצבו של דוד, שסובל עד היום מקשיי נשימה ונאלץ לעבור בדיקות רפואיות מדי פעם, בעודו שרוי בטראומה ממה שקרה.

"עד עכשיו יש לו קושי לשתות מבקבוקים. עברנו לילות בלי שינה", סיפרה האם. יום לאחר האירוע המשפחה הגישה תלונה במשטרה, אלא שלטענתה עדיין לא קיבלו שום תשובות. מ"רמי לוי" נמסר בתגובה כי "עקב הפניה המאוחרת אין יכולת לברר את המקרה".

מהמשטרה נמסר בתגובה: "לאחר בחינת חומרי החקירה ובהתאם לתשתית הראייתית, הוחלט על גניזת התיק. במסגרת בחינה מחודשת של התיק, הוחלט על פתיחתו מחדש, תוך ביצוע כלל הפעולות הנדרשות, במטרה להגיע לחקר האמת".