שני הרוגים בהידרדרות אוטובוס לתהום בשומרון

3 בני אדם נפצעו באורח קשה ו-4 נוספים קל-בינוני לאחר שאוטובוס הדרדר מסיבה לא ברורה לוואדי בעומק של כ-300 מטרים

האוטובוס לאחר שהתהפך

הנשיא האמריקני דונלד טראמפ התייחס היום (שישי) בראיון לרשת "פוקס ניוז" על האפשרות להעברת השגרירות האמריקנית לירושלים. "אני לא רוצה לדבר על זה עדיין", אמר הנשיא. "זה עוד מוקדם מדי".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנשיא התייחס בראיון גם ליחסים בין הממשל האמריקני לישראל וטען כי היחסים תוקנו מיד עם כניסתו לבית הלבן. "היחסים היו רעים במשך הרבה זמן", טען הנשיא. "ממש מהיום בו נכנסתי לתפקיד זה השתפר".

טראמפ הגיב גם לדיווחים על קשריו עם הנשיא הרוסי ולדימיר פוטין ואמר: "הוא התקשר אליי לאחר שניצחתי אבל לא היה לנו ממש דין ודברים. אני מבין שננהל שיח בקרוב".

הנשיא החדש הבהיר כי בניגוד לטענות, הוא ופוטין עדיין לא מתואמים: "אני לא מכיר אותו אבל אם נוכל להסתדר עם רוסיה זה דבר גדול - זה טוב להם ולנו אם נוכל יחד להיכנס בדאע"ש, כי זו הבעיה האמיתית".

בתוך כך הלילה מזכיר ההגנה האמריקני, הגנרל בדימוס ג'יימס מאטיס דיבר על בטלפון עם שר הביטחון ליברמן. השנים סיכמו להמשיך לעבוד בשיתוף פעולה אל מול האתגרים באזור. מלשכת שר הביטחון נמסר כי השיחה בין השניים הייתה "חמה וידידותית" וכי השניים סיכמו להיפגש בזמן הקרוב.

צוותים רפואיים בזירת האירוע
צוותים רפואיים בזירת האירוע | צילום: הלל מאיר/TPS

פרמדיק מד"א חיים חיימסון שהגיע לזירת התאונה הקשה סיפר: "מדובר בתאונה מזעזעת. כשהגענו, המקום היה חשוך גשום ומלא בבוץ. הבחנו באוטובוס מפורק כשהוא הפוך על גגו. לקחנו את הציוד הרפואי והתחלנו לרדת לכיוונו כשבדרך נתקלנו בשני פצועים ששכבו. הם היו בהכרה וסבלו מחבלות בראש. כשהמשכנו לכיוון האוטובוס שמענו צעקות וקריאות מכיוון האוטובוס. כשהגענו נכנסנו דרך החלון האחורי שהתנפץ והבחנו ב-7 נפגעים".

האוטובוס שהתהפך
האוטובוס שהתהפך | צילום: הלל מאיר/TPS

מיכאל חי כהן, מתנדב בארגון "איחוד הצלה" שהגיע למקום סיפר: "כשהגעתי לזירה ירדתי רגלית למקום, דבר שנמשך כ-10 דקות של הליכה תוך כדי גשם שוטף ובוץ עד שהגעתי לאוטובוס ההפוך. שם, למרבה הצער, נתקלתי במספר נפגעים ללא הכרה וללא דופק ונשימה. נפגעים נוספים היו במצבים שונים".