כך תברחו מהפקקים בכביש 4

היציאות החלופיות, הפניות המומלצות: אלה ההנחיות לנהגים שתכננו לעבור ליד הגשר שקרס בכביש 4. וגם: האם אפליקציית waze מטעה את המשתמשים באזור?

במשטרה ביקשו מנהגים שלא להגיע לאזור קריסת הגשר בכביש 4, שכן הדבר מפריע לכוחות ההצלה ומסכן את חיי הציבור. לבאים מצפון לדרום יש לפנות בצומת מורשה לכביש 5 לכיוון ראש העין, או לחילופין לפנות מערבה לנתיבי איילון.

למפת הפקקים של waze, לחצו כאן

לנוסעים בכיוון ההפוך, יש לצאת במחלף מסובים לכביש 461 עד צומת הטייסים, ובו לפנות שמאלה לכיוון כביש 40. הנהגים שנמצאים בכביש 4 בקטע הסגור לתנועה מתבקשים לצאת במחלף גהה לרחוב ז'בוטינסקי, לכיוון בני ברק ופתח תקווה.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

הנהגים שמשתמשים באפליקציית waze עלולים שלא לדעת על העומסים הכבדים: נהגים שמשתמשים באפלקיציה סיפרו לחדשות 2 שלמרות הפקקים האפליקצייה לא מדווחת להם על העיכוב הגדול שצפוי להם בדרך. מחברת waze נמסר בתגובה כי "המפה שלנו בזמן אמת מעדכנת כי החלק הרלוונטי בכביש 4 חסום ונראים עומסי תנועה כבדים באזור. אפשר לראות עדכונים בזמן אמת ב-live maps של waze".

הגשר, המשמש הולכי רגל, קרס לאחר שמשאית התנגשה בו. ככל הנראה מנוף המשאית הוא זה שפגע בגשר והביא לקריסתו. כתוצאה מהפגיעה העזה, קרס הגשר ישירות על הקבינה של המשאית ועיקר הפעילות של כוחות ההצלה הרבים שהגיעו לאזור מתמקדת בשלב זה בניסיון לחלץ את שני הלכודים בתוך המשאית שבשלב זה לא ניתן להגיע אליהם.

זירת הקריסה. סכנה לחיי הציבור (דוברות אגף התנועה במשטרה)
זירת הקריסה. סכנה לחיי הציבור (דוברות אגף התנועה במשטרה)

הכוחות הרבים שהגיעו לזירה ממתינים בשלב זה למנוף הידראולי שירים חלק מהגשר, דבר שיאפשר גישה לקבינת המשאית וחילוץ הנפגעים, שמצבם כרגע לא ברור. בתוך כך החלו כוחות הכיבוי לנסר את גדר ההפרדה של הכביש כדי לנסות לשחרר את עומסי התנועה הכבדים ולאפשר ליותר רכבי חילוץ להגיע.