תינוק בן 10 שבועות מאזור ירושלים מת לאחר שלא חוסן נגד שעלת

לפי משרד הבריאות, התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל חמישה שבועות ואושפז בגיל שבעה שבועות. מחקירה אפדימיולוגית עלה כי אמו לא התחסנה בהיריון. האחות המפקחת של מחוז ירושלים: "יש עלייה בתחלואה בירושלים, בעיקר בקרב האוכלוסייה החרדית. רוב התינוקות החולים כלל לא רשומים בטיפת חלב"

חיסון. ארכיון
חיסון. ארכיון | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן אחר הצהריים (שני) כי תינוק לא מחוסן בן 10 שבועות ממחוז ירושלים נפטר משעלת לפני כשלושה שבועות. לפי הודעת המשרד, "התינוק פיתח תסמינים למחלה בגיל חמישה שבועות ואושפז בגיל שבעה שבועות. מחקירה אפידמיולוגית עלה כי אמו של התינוק לא התחסנה בהיריון. נבדקו כלל המגעים של התינוק וניתן טיפול מונע. המקרה דווח ללשכת הבריאות המחוזית".

עוד נאמר כי החיסון שניתן לתינוקות החל מגיל שישה שבועות מגן עליהם ממספר מחלות, כולל שעלת ופוליו. משרד הבריאות ממליץ גם לנשים בהריון בשליש שלישי לקבל חיסון שעלת ולהגן על ילדיהם. "משרד הבריאות מדגיש את חשיבות מתן חיסוני השגרה כנגד מחלות זיהומיות שחלקן עלולות לגרום לסיבוכים קשים ולמוות. הקפדה על חיסוני השגרה חשובה לטובת מניעת התפרצויות של תחלואה בקרב הילדים וסביבתם".

בעקבות המוות הטרגי, האחות הראשית של מכבי תמי אלקלעי דיברה על סכנות השעלת. "שעלת היא מחלה מסוכנת ומדבקת מאוד שניתנת למניעה על ידיהתחסנות של האם עוד בהריון. אנחנו קוראות לכל הנשים ההריוניות להתחסן בטווח השבועות ה-27-36 להריון ובכך למנוע הידבקות של תינוקן במחלה הקשה לאחר הלידה".

משרד הבריאות
משרד הבריאות | צילום: פלאש 90

אלקלעי מוסיפה כי מאז תום משבר הקורונה נצפית בעולם ירידה בשיעורי ההתחסנות בקרב מבוגרים וילדים; "בעולם הרפואה כבר מדברים על המושג  "עייפות מחיסונים", שמצביע על ירידה בנכונות של אנשים להתחסן בחיסוני השגרה השונים. זאת ככל הנראה על רקע ריבוי חיסוני הקורונה שניתנו בשנים האחרונות. חשוב מאוד להמשיך ולהקפיד להתחסן בכל חיסוני השגרה לפי גיל ולפי מצב רפואי".

בנוסף, האחות המפקחת של מחוז ירושלים קריסטינה קוסמה, דיווחה כי תחלואת השעלת עלתה עלת בקרב תינוקות ופעוטות. "המספר נמצא בעליה כעת אנו נמצאים בהתפרצות שעלת במחוז ירושלים. רובם הגדול של החולים  מרוכזים בשכונות חרדיות בירושלים, בית שמש, ביתר עילית -  בהם האוכלוסייה מאופיינת בדחיינות וכיסוי חיסונים נמוך. רוב החולים היו תינוקות שלא רשומים בטיפת חלב".