זנדברג: "כלכלה שלא תשכיל לצעוד קדימה עם העולם תישאר מאחור"

השרה להגנת הסביבה אמרה כי חוק האקלים הוא היעד המרכזי שלה, והוא יקודם לאחר הוועידה בגלאזגו. על התייקרות הפלסטיק החד-פעמי אמרה: "זה שינוי שאנחנו חייבים אותו לעצמנו ולכדור הארץ"

זמן צפייה: 04:06

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג התראיינה הערב (שני) למהדורה המרכזית מגלאזגו, שם היא משתתפת יחד עם ראש הממשלה נפתלי בנט ושרת האנרגיה קארין אלהרר בוועידת האקלים, ואמרה כי למרות שמשרד האוצר חסר את חוק האקלים שמשרדה גיבש, ישראל עדיין בכיוון הנכון. "יש לנו את היכולת לעמוד ביעד הזה של 100% הפחתה עד 2050", אמרה זנדברג, "כבר התחלנו".

"שבוע לפני הנסיעה קיבלנו סדרה של ארבע החלטות ממשלה דרמטיות בתחומי האנרגיה, התחבורה והחדשנות, שאמורות להעלות אותנו על המסלול לעבר היעד", הוסיפה זנדברג, "אבל זו רק ההתחלה, ויהיה לנו כאן מאמץ מאוד גדול. אנחנו צריכים להבין שאנחנו כחברה, כמדינה וככלכלה, צריכים להשתנות. המסר כאן מאוד פשוט - כלכלה שלא תשכיל להוביל ולצעוד קדימה עם שאר העולם פשוט תישאר מאחור".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סער לא עובר אחוז חסימה, מיכאלי מתחזקת: סקר חדשות 13

בנט בוועידת האקלים: "קורא להשיק סטארט-אפים לפתרון המשבר"

הקרב על איתן בירן: הסב שמואל פלג הגיש ערעור לבית המשפט

"התוכנית הזו היא תחילת הדרך, אנחנו מודעים לזה", אמרה זנדברג, "חוק האקלים לא נפל, זה נכון שאני מאוד רציתי להתחיל ולקדם אותו כבר לקראת הוועידה הזו בגלאזגו כי ראיתי בזה מנוף, ואני בהחלט חושבת שזה היעד המרכזי שלנו מיד לאחר שנחזור מכאן. אני חושבת שגם רה"מ, גם שרת האנרגיה וגם אני סופגים כאן את השינוי העולמי שמתרחש, וזה שינוי שחייב לקרות גם בישראל".

על כך ששרת האנרגיה אלהרר לא יכולה הייתה להשתתף ביום הראשון של הוועדה בגלל בעיות נגישות אמרה זנדברג: "אני חושבת שזה דבר חמור ביותר. הנושא החברתי הוא חשוב מאוד בתנועה הסביבתית, ואני מקווה שחברתי שרת האנרגיה תוכל להיכנס לכאן בדקות הקרובות כדי לקחת חלק. יש לה כאן מסר חשוב, המשרד שהיא מובילה הוא חשוב מאוד לאירוע הזה, ואני ממש מקווה שהפרשה המביכה הזו תהיה מאחורינו בקרוב".

זנדברג התייחסה גם לסערה סביב התייקרות כלי הפלסטיק החד-פעמי ואמרה: "נכון שבנוסף לכל הצעדים שביצענו עשינו צעד חשוב בתחום הפלסטיק החד פעמי. צריך להבין, ישראל מכורה לפלסטיק החד פעמי בהיקפים של פי 5 מאירופה, זה לא דבר שולי".

"פסולת של פלסטיק חד פעמי מהווה 90% מהפסולת בחופים שכולנו נהנים מהם", הוסיפה זנדברג, "נכון שיש כאן שינוי שצריך לעבור, אבל הוא שינוי קל יחסית לנזק שהפלסטיק גורם. צריך לזכור שבאירופה אסרו לגמרי את השימוש בכלים האלה, וזה שינוי שאנחנו חייבים אותו לעצמנו ולכדור הארץ".