אתמול אובחנו כ-1,200 נדבקים; פרופ' אש: "אנחנו במצב חירום"

משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה נרשם שיא של חודש וחצי - אובחנו 1,227 נדבקים חדשים בקורונה, שהם 2.2% מתוך כ-57 אלף בדיקות שבוצעו. ממונה הקורונה: "יש תחושה בציבור שהקורונה הלכה"

זמן צפייה: 04:49

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי) כי 1,227 נשאי קורונה חדשים התגלו ביממה האחרונה בישראל. בכך, מניין הנדבקים מאז פרוץ המגפה עלה ל-337,373 בני אדם. כעת, בארץ ישנם 10,513 מאומתים פעילים, בהם 264 במצב קשה, מתוכם 99 שמחוברים למכונת הנשמה ו-72 במצב בינוני. מניין המתים עומד על 2,865. סך הכל בוצעו מעל ל-57 אלף בדיקות, כאשר 2.2% מתוכם התקבלו כחיוביות.

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש התייחס בתום הערכת המצב היומית של משרד הבריאות לעלייה בנתוני התחלואה: "אנחנו במצב חירום. יש עלייה בתחלואה יחד עם תחושה בציבור שהקורונה הלכה. נתכנס לחשוב מה הצעדים המידיים שצריך לעשות כהמלצה לקבינט. בינתיים נמשיך את הצעדים האינטנסיביים סביב החקירות, הבדיקות, הבידודים".

ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש
ממונה הקורונה פרופ' נחמן אש | צילום: לע''מ

בתוך כך, סגן שר הבריאות אמר היום בריאיון לגל"צ, לאור נתוני התחלואה, כי "שברנו את שיא המאומתים היומי של התקופה האחרונה ואני צופה עלייה במספרים". עוד אמר יואב קיש: "אני תומך בהחלטת הקבינט לתעדף ולהשאיר את מערכת החינוך פתוחה. מצד שני, גם אם פיילוט הקניונים יצליח, זה לא הזמן לפתוח את הקניונים וזה לא הזמן להקלות נוספות".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

לקראת בחירות? השרים פרץ ושמולי: נצביע בעד פיזור הכנסת

בניסיון למנוע עומס: הקבינט אישר לתקן את פיילוט הקניונים

כך נראו שערי "ישראל היום" אחרי שיחות של נתניהו עם העורכים

בדיקת קורונה
בדיקת קורונה | צילום: רויטרס

כזכור, קבינט הקורונה אישר אמש את התיקון לפיילוט הקניונים במטרה לרווח מעט את המרחק המותר בין הלקוחות, זאת בניסיון למנוע את העומסים שנראו בימים האחרונים במרכזי הקניות השונים, כך שהתפוסה המרבית שתותר בשטח הקניון תשתנה מיחס של אדם ל-7 מ"ר ליחס של אדם ל-15 מ"ר.

בחנויות שגודלן הינו יותר מ-150 מ"ר, תתווסף ההגבלה הקובעת כי התפוסה המרבית היא אדם אחד לכל 15 מ"ר, זאת בנוסף לכלל האוסר שהייה של יותר מ-10 לקוחות בחנות בו זמנית. השינוי במתווה הוא יוזמה של משרד הבריאות, אשר פורסם שלשום לראשונה בחדשות 13