חשד להרעלה במצפה רמון: ארבעה יעלים נמצאו מתים

במהלך סוף השבוע גילו תושבי היישוב שלושה פרטים מתים ואחד נוסף במצב קשה, שהועבר לבית החולים הווטרינרי, שם נקבע גם מותו. בסריקות באזור נמצא מזון לחתולים, והערכת הווטרינר של רשות הטבע והגנים היא כי מדובר בהרעלה, אך טרם נמצאו ממצאים המעידים על כך

זמן צפייה: 01:01

שלושה יעלים נמצאו מתים אמש (שבת) ברחוב עין עקב במצפה רמון' ובנוסף נמצא אחד במצב קשה, שמת מאוחר יותר בבית החולים הווטרינרי. בסריקות בשטח נמצא מזון לחתולים מפוזר על הקרקע אך לא נמצאו ממצאים המעידים על הרעלה בשלב זה.

רוני קינג, וטרינר רשות הטבע והגנים אמר: "היעלים נלקחו למעבדה לנתיחה במכון הווטרינרי בבית דגן לבדיקת נסיבות המוות. בין היתר נבדקים ממצא לרעלים, מחלות שיכולות לגרום לתמותה. ההערכה בשלב זה היא כי מדובר בהרעלה ממקור לא ידוע ואנו מקווים שנוכל לאתר את הגורם. המטרה באיתור הרעל בשטח הנה לעצור את החשיפה לגורם ולמנוע המשך תמותה של חיות בר באזור".

ידידיה שמואל, פקח רשות הטבע והגנים, שיחזר "אמש קיבלנו דיווח מתושבי מצפה רמון בקבוצת וואטסאפ על שלושה יעלים מתים ויעל נוסף שנמצא במצב קשה ברחוב עין עקב במצפה רמון. בוצעו סריקות באיזור על ידי פקחי רשות הטבע והגנים בסיוע כלב הרחה, ובסיוע תושבי האיזור במקום. בשלב זה לא נמצאו ממצאים מחשידים להרעלה. נמשיך לחקור את נסיבות המוות. היעל שהועברה במצב קשה לבית החולים לחיות בר של רשות הטבע והגנים והספארי בניסיון להציל אותה מתה לאחר מספר שעות. הבוקר יימשכו הסריקות".