כך תשלבו בין עבודה מהבית לשגרת חיים מאוזנת

גם לאחר שהתאוששנו מגלי הקורונה ומהסגרים הכפויים, רבים נותרו לעבוד בביתם, באופן היברידי או בצורה מלאה. מנחה בכירה לאורח חיים בריא מסבירה על הדרכים המומלצות לשמירה על תזונה ומשקל, גם בשגרה של העת החדשה • קול האישה

עבודה מהבית
עבודה מהבית | צילום: shutterstock

אוכלים היברידי: לאחר שבשנתיים וחצי האחרונות מאות מיליוני אנשים ברחבי העולם נאלצו להתמודד עם סגרי הקורונה, ועברו באופן פתאומי לעבוד מביתם, עם היחלשות המגפה רבים עדיין מסתגלים ומאמצים אליהם את המציאות החדשה, שבה הם עובדים באופן מלא או חלקי מביתם – ובהתאם לכך מנהלים את שגרת חייהם.

לצד הנורמליזציה של העבודה מהבית, נוצרו עבורנו דרישות ודרכי התמודדות חדשות, ובהן גם הצורך בשמירה על דפוסי אכילה המותאמים לתקופה, ללא יציאה למשרד או אכילה במטבחון. האפשרות לארגן תפריט ביתי וקבוע לצד הרגלי תזונה חדשים, עשויה לסייע בתחושת השליטה והביטחון בגופנו, וגם לשמור על משקל ואכילה מאוזנים.

עבודה מהבית
עבודה מהבית | צילום: פוטולה

על רקע המהפך המתמשך בתחום, ד"ר איה בן שלום, מנחה בכירה בחלי ממן - מייסדת רשת המתמחה באורח חיים בריא, מציעה הרגלי אכילה לתזונה נכונה, גם כשעובדים מהבית בעת הנוכחית. לדבריה, "אחד הדברים המשמעותיים ביותר הוא מציאת זמן קבוע לארוחות מסודרות. כבדו את עצמכם ואת המזון שעל שולחנכם, וקבלו החלטה שלא אוכלים בפינת העבודה, ואין משיחין בשעת הסעודה".

כמו כן, המנחה מוסיפה כי "חשוב לדעת לעצור את הכל ולשבת לאכול, וכל ארוחה היא חשובה בפני עצמה. זה לא יגזול מכם זמן רב והתועלת היא רבה, כי כך מנגנון השובע עובד בצורה יעילה יותר, והמוח מתאוורר קצת מהעבודה, ולא יחפש אחר משהו מתוק".

עבודה מהבית
עבודה מהבית | צילום: פוטולה

בכל הנוגע לטיב האוכל עצמו, ממליצה המומחית דווקא על מזון "פשוט וטעים" שמוכן לנו מראש, לכל תחושה של רעב. "הגוף זקוק לגיוון במרכיבי המזון, לכן חשוב לדאוג למשל לתפריט של כריכים מפנקים, כוסות מרק חם, צלחת מוקפץ שמוכנה וצריך רק לחמם, פשטידה שמחכה לנו במקרר, סלט חתוך עם ביצה קשה, קנקן עם תה נענע קר או חליטת הדרים וקליפות תפוז".

בכל הנוגע לצריכה והצטיידות במזון, מסבירה ד"ר בן שלום כי יש להתמקד בשש קטגוריות מזון עיקריות: פירות, ירקות, חלב, חלבונים, שומנים ודגנים. "חשוב להצטייד במזונות ארוכי טווח, כמו גרגירי חומוס, שעועית לבנה או אדממה, וכך ניתן לשלב בין הדברים, ולקבל ארוחה משביעה ודלת קלוריות".

עבודה מהבית
עבודה מהבית | צילום: פוטוליה

טיפ נוסף וחשוב לשמירה על אורח חיים בריא בזמן עבודה מהבית, הוא הקפדה על הפסקות יזומות לתזוזה של הגוף. "קבעו לעצמכם שבזמן שיחה טלפונית, זה הזמן לבצע תרגילים כמו קימה מישיבה לעמידה או עמידה על רגל אחת, למען שיפור שיווי המשקל של הגוף. פעולות נוספות שניתן לבצע תוך כדי שיחה הן הורדת האשפה, סידור של החדר, מתיחות, תלייה וקיפול של כביסה. אורח החיים שסובב סביב ישיבה בלבד - מזיק לבריאות שלנו".

נקודה חשובה נוספת שמעלה המומחית, היא שיש לזכור שגם אם מועדים מידי פעם, אין זה כשלון, וחשוב להמשיך הלאה באורח החיים הבריא. "גם אם לא הצלחתם לשמור על התפריט, ואכלתם משהו שהוא אולי לא כדאי - לא קרה כלום. זוהי רק תזכורת לעצור, לנשום ולבחור את הדרך הנכונה ביותר עבור גופכם להבא, כי מגיע לכם להרגיש טוב ולהיות מאושרים ובריאים".

אישה אוכלת מול מקרר פתוח | צילום: Shutterstock

ד"ר בן שלום מסבירה גם כי חשוב להקדיש זמן לספורט ולפעילות גופנית, לטובת הבריאות ומצב הרוח שלנו. "עלו במדרגות במקום במעלית, צאו להליכה במקום עוד נסיעה. כך הדם יזרום טוב יותר לכל חלקי הגוף, אתם תתאווררו קצת מהאווירה של העבודה ואפילו תהיו יותר חדי מחשבה. ודבר נוסף – התלבשו כאילו אתם יוצאים למשרד בכל יום - לא מומלץ להישאר בפיג'מה כל היום, גם אם אתם נמצאים בעבודה שהיא לגמרי מהבית".