אזהרת המומחים: "בעוד 10 ימים - 20 אלף מאומתים ביום"

על אף העלייה בנתוני התחלואה ולמרות חגיגות הסילבסטר ההמוניות שצפויות במהלך סוף השבוע, במשרד הבריאות לא המליצו על הגבלות משמעותיות כלשהן. במקביל, משרד האוצר מסרב לתת פיצויים לענף המסחר: "משלם המיסים לא צריך לסבסד את הרשתות של הראל ויזל"

זמן צפייה: 03:05

העלייה בנתוני התחלואה: ממסיבת העיתונאים שקיימו הערב (חמישי) בכירי משרד הבריאות לא יצאו הנחיות משמעותיות חדשות, פרט לחובת עטיית מסיכות באוויר הפתוח והחלת התו הירוק על התקהלויות של 100 אנשים. במקביל, ולמרות מדדי התחלואה הגבוהים, לא יצאו הנחיות ספציפיות לגבי מסיבות הסילבסטר, על אף שרובן מתקיימות בחלל סגור היכן שסיכויי ההדבקה גבוהים. כמו כן, שר האוצר איבגדור ליברמן מסרב להשיט פיצויים על בעלי עסקים שייפגעו.

בתוך כך, לפי תחזית שסיפקו מומחים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, בעוד 10 ימים יהיו בישראל 20 אלף מאומתים על בסיס יומי. בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט הערב להתיר את החיסון הרביעי רק למדוכאי החיסון, וזאת בניגוד להמלצה של צוות המומחים לחסן בחיסון רביעי את בני ה-60 ומעלה.

קורונה, משטרה, ישראל, קניון, שוטרים, תקנות, סגר, תו ירוק
אכיפת תקנות הקורונה בקניון | צילום: רויטרס

במקביל, בהמשך לישיבת החירום שהתקיימה היום בראשותו של יו"ר התאגדות רשתות המסחר, שחר תורג'מן, נוכח הפגיעה בענף המסחר בגלל התו הירוק, לדבריו, באוצר זועמים הערב על הדרישה לפיצויים מצדם ועל האיום של רשתות המסחר לפטר עשרות אלפי עובדים והשבתת הענף כולו.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3012212018' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_iduqkab4' duration='188']

בכיר באוצר אמר בשיחה עם חדשות 13 כי "משלמי המיסים לא צריכים לסבסד את הרשתות של הראל ויזל (בעלים של רשת FOX). אלה שהרוויחו בקורונה קיבלו מענקים ומשכו דיבידנדים - ולהם עכשיו צריך לשלם עוד?".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3012212012' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_f63qfah9' duration='199']

בהמשך לכך, משרד האוצר הציג נתונים שתומכים בעמדתו, לפיהם רשתות הקניונים המובילות עזריאלי ומליסרון הרוויחו מתחילת השנה יותר ממיליארד שקלים, כאשר גם המנייה של רשת פוקס זינקה ב-70 אחוזים. כמו כן, גודלם של החנויות שבקניונים עולים על 100 מ"ר, ולכן הם לא יתבקשו לסגור אותן אלא רק לאכוף את ההנחיות. נכון לעכשיו, במשרד האוצר מסרבים לתת בנסיבות האלה כסף לענף המסחר.