קרוב ל-5,000 מאומתים ביממה: אושר חיסון רביעי לדיירי בתי אבות

במטרה למנוע את התפרצות התחלואה במוסדות הגריאטריים ובמסגרות חוץ ביתיות, פרופ' נחמן אש אישר את מנת החיסון הרביעית לדייריהם. "גם עובדי המוסדות שירצו יוחלו להתחסן במנה הרביעית". במקביל, מקדם ההדבקה עלה ל-1.71

זמן צפייה: 02:03

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי אתמול אובחנו כ-4,916 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-174 אלף בדיקות מהן 3.15% היו חיוביות. בכך עלה מניין החולים הפעילים ל-24,133, בהם 93 במצב קשה, מתוכם 37 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 8,243. מקדם ההדבקה עומד על 1.71 - הנתון הגבוה ביותר מזה חצי שנה.

בתוך כך, פחות מיממה לאחר שמנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אישר את מתן מנת החיסון הרביעית למדוכאי חיסון, הבוקר אישר פרופ' אש לחסן במנה הרביעית את דיירי בתי האבות, בתי החולים הגריאטריים ובמסגרות חוץ ביתיות לתחלואה כפולה של הרווחה.

החלטתו של מנכ"ל משרד הבריאות התקבלה לאור החשש מהתפרצויות תחלואה במוסדות אלו, והסכנה הנשקפת לבריאותם וחייהם של יושביהם. גם עובדי המוסדות שירצו בכך יורשו להתחסן במנה הרביעית.

כזכור, קבינט הקורונה אישר אמש במשאל טלפוני את החלת התו ירוק באירועי תרבות בשטח פתוח עם מעל ל-100 משתתפים. בנוסף, משרד הבריאות הודיע כי בכל התקהלות של מעל 50 איש בשטח פתוח תחול חובה על עטיית מסיכה. לא צפויות הגבלות משמעותיות נוספות ערב החג במהלך סוף השבוע.

בתוך כך, לפי תחזית שסיפקו מומחים מטעם האוניברסיטה העברית בירושלים, בעוד 10 ימים יהיו בישראל 20 אלף מאומתים על בסיס יומי. בד בבד, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, החליט הערב להתיר את החיסון הרביעי רק למדוכאי החיסון, וזאת בניגוד להמלצה של צוות המומחים לחסן בחיסון רביעי את בני ה-60 ומעלה.

משרד הבריאות פרסם היום עדכון למדיניות הביקורים במוסד בריאות או רווחה בארץ. על פי ההנחיות החדשות, לא תותר כניסה מעל גיל שלוש למוסדות אלו, אלמלא יחולו אחד או יותר מהתנאים הבאים לעיל.

ראשית, אם מדובר במחוסן או מחלים על פי הגדרת משרד הבריאות - יוצגו אישור תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקח או הצהרה חתומה על קבלת תוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן ביתית, אשר בוצעה במהלך 24 השעות שלפני הביקור במוסד הבריאות או הרווחה.

שנית, אם מדובר בלא מחוסן או לא מחלים, יוצג אישור לתוצאה שלילית בבדיקת אנטיגן מפוקחת, שבוצעה בתחנת בדיקה בלבד. כמו כן, תחול הגבלת מספר האורחים לכל דייר או שוהה קבוע במוסד בריאות או רווחה לאורח אחד ביום, למעט אם האורח הוא קטין המלווה על ידי אדם מבוגר.

המונח מוסדות בריאות ורווחה מתייחס לכל בתי החולים הגריאטריים לסוגיהם, מעונות לתשושים של הרווחה, דיור מוגן של הרווחה, מסגרות לאנשים עם מוגבלויות של הרווחה, מקבצי דיור של משרד השיכון והקליטה והוסטלים של בריאות הנפש, כמו גם מסגרת דיור בקהילה המשמש לשיקום מתמודדי נפש, מוסד לגמילה מסמים ולאלכוהול הכוללים מגורים במקום.