"אל תחמירו עם עצמכן": הקורונה בחוץ, נתב"ג בפנים - כך תשלבו בין חופשה לכושר

בזמן שהתורים בשדה"ת מתארכים, ועוד ועוד ישראלים וישראליות מזמינים טיסות, לא פעם עולה השאלה כיצד ניתן לשמור על התזונה והבריאות גם במהלך טיול בחו"ל. מומחי הכושר התגייסו כדי לתת לנו טיפים מנצחים, וגם כדי להבהיר לכולנו אחת ולתמיד: "אפשר לשלב בין השניים בקלות" • קול האישה

ריצה בחוף אשקלון
ריצה בחוף אשקלון - הכי חו"ל בארץ | צילום: רויטרס

על אף שנגיף הקורונה טרם נעלם לגמרי מן העולם, השמיים כרגע נותרים פתוחים, ועוד ועוד ישראלים מוצאים את עצמם על טיסה, אחרי הרבה מאוד זמן שבו לא ביקרו בחו"ל. לאחר שהתרגלנו לשגרת חיים מסוימת בארץ, המילים 'כושר' ו'חופשה' עלולות להישמע לנו כמו מונחים מנוגדים לגמרי, שהרי כושר דורש מאמץ גופני, בעוד שכל מטרתה של חופשה היא מנוחה.

עם זאת, שיחה מול מומחי הכושר של "אנרג'ים ספורט" מגלה כי פעילות גופנית ואימון מועילים ליציאה ממצבים של לחץ ואף מאפשרים להעלות את מצב הרוח, דבר שמסתדר נהדר עם פנאי וחופשה. ומכאן, עולה השאלה – כיצד והאם ניתן לשלב בין שניהם?

כושר
כושר | צילום: אינסטגרם

לדברי המומחים, "בהחלט ניתן ואף רצוי לשלב בין חופשה לבין אורח חיים בריא, ואפילו בדרך שיחסית קל ליישם. במידה והגעתן לחופשה במקום שטרם ביקרתן בו, קחו את עצמכן לסיור בשטח, דבר ראשון. נצלו את ההזדמנות להכיר את האזור בהליכה או בריצה, ובדרך תוכלו לגלות מקומות מסקרנים. כמו כן, נסו לפתוח את היום מוקדם בבוקר, עם אימון שיתחיל את היום באנרגיה טובה. מייד לאחר האימון תוכלו לאכול ארוחת בוקר מזינה, ולצאת לסיור באתרים התיירותיים. אם התעייפתן, תמיד תוכלו לפנק את עצמכן בשנת צהריים".

המלצה נוספת שהעלו המומחים, כוללת את השימוש באפליקציות של מד צעדים. "תוכלו להציב לעצמכן למשל מטרה, ולצעוד בכל יום מספר צעדים גבוה יותר מן היום הקודם. לשם כך, חשוב להצטייד בנעליים נוחות - וכל הליכה או פעילות גופנית ייחשבו כאימון. אפשרות נוספת היא שימוש בחדר כושר במלון או בבריכה, שאותם ניתן לנצל לפעילות גם כן. אך חשוב לזכור שאימון כושר אינו חייב להיות תחום בשעה או במקום מסוימים, ובמקום להשתמש במעליות ומכוניות, תוכלו לנסות להגיע אל יעדכן רגלית".

לא לשכוח לשתות מים
לא לשכוח לשתות מים | צילום: fotolia

המלצה נוספת וחשובה לא פחות, נוגעת לנושא של תזונה מזינה. "כדי לראות תוצאות ממשיות של חיטוב הגוף, יש לשלב את הכושר עם תזונה נכונה. אחת הבעיות המרכזיות בטיולים היא 'שחרור הרסן' בנוגע לאוכל שאנחנו מכניסים ומכניסות לפה. לכן, גם בחופשה יש לדאוג לתפריט מאוזן, לאכילת כל אבות המזון ולהפחתה בחטיפים. נסו לא להגיע לארוחות מורעבים ואפילו להצטייד בחטיפים בריאותיים. עם זאת, אפשרו לעצמכן גם להתפנק מידי פעם, שהרי אתן מוציאות קלוריות לא מעטות בטיול, ואוכל טוב הוא חלק בלתי נפרד מחופשה".

מתברר כי הקפדה על שתיית מים היא חשובה לא פחות במהלך הטיול, מאחר והיא תורמת לחילוף החומרים, מעודדת פינוי פסולת מהגוף, ומסייעת לשמירה על המשקל. "נסו לשתות כמה שפחות משקאות ממותקים והחליפו אותם במים. בנוסף, אם ישנם עזרי כושר קומפקטיים שאיתם אתן נהנות לעבוד, הביאו אותם אתכן לטיול. משקולות קטנות, גומיות אימון, חבל קפיצה ואפילו רצועות TRX. עזרים אלו לא שוקלים הרבה או תופסים נפח רב, ויהפכו את האימון להרבה יותר נעים".

''ניתן ואף רצוי לשלב בין חופשה לבין אורח חיים בריא''
''ניתן ואף רצוי לשלב בין חופשה לבין אורח חיים בריא'' | צילום: יח''צ

לסיכום, מסבירים המומחים כי פעמים רבות הטיול עצמו מלווה בלא מעט כושר, ולכן אין צורך להילחץ מהמשקל בכל פעם שטסים לגיחה קצרה בחו"ל. "אל תחמירו עם עצמכן, זכרו שבכל טיול, גם הקל שבקלים, אנחנו הולכים, חוזרים, זזים, מסתובבים, עולים, יורדים ואפילו רצים, מבלי לשים לב. בכל טיול אנו מזיזים את הגוף ושומרים על הכושר. לכן, לא משנה איזה סגנון של חופשה מועדף עליכן, העיקר שתמצאו את הדרך היצירתית לשמירה על הכושר".