בעקבות התערבות השר - גופתה של בת שבע שוחררה ללא נתיחה

הצוות במכון לרפואה משפטית באבו כביר החליט שיש להשאיר את גופתה של בת שבע ניגרי, שנרצחה בפיגוע בחברון, לנתיחה - על מנת לבחון מהיכן הגיע הקליע שפגע בה ומה בדיוק הרג אותה. עם זאת, שר הבריאות ארבל התערב והיא שוחררה לקבורה מוקדמת - ללא נתיחה. "לא כך עושים במדינה מתוקנת"

זמן צפייה: 01:38

הרופאים במכון המשפטי באבו כביר, אליו הגיעה גופתה של בת שבע ניגרי, שנרצחה אתמול בפיגוע הירי בדרום הר חברון, החליט שיש לבצע בה נתיחה לאחר המוות. למרות זאת, באופן חריג, שר הבריאות משה ארבל ביקש לזרז הליכים ולהוציאה לקבורה מוקדמת, כך פורסם היום (שלישי) בחדשות 13.

גופתה של ניגרי הובאה אל המכון אתמול אחר הצהריים. הרופאים במקום ביצעו לה הדמייה ובעקבותיה החליטו להשאיר אותה לנתיחה, מכיוון שאי אפשר היה להחליט מה הקליע או איך בדיוק נגרם מותה של ניגרי.

יחד עם זאת, על אף מצוקת כוח האדם שיש במכון ועל אף החלטת הצוות המקצועי, שר הבריאות התקשר בעצמו להנהלת המכון וביקש להקדים ולבדוק אותה כמה שיותר מהר כדי לשחרר אותה לקבורה. המשטרה גם היא ביקשה לשחרר את גופתה כדי לא להלין את המת.

בת שבע ניגרי, שנרצחה בפיגוע בדרום הר חברון
בת שבע ניגרי, שנרצחה בפיגוע בדרום הר חברון | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

הצוות במכון אמר כי "לא כך עושים במדינה מתוקנת, מכיוון שבמקרים מהסוג הזה צריך להוציא את הקליעים, לעשות בדיקה בליסטית ולייחס את הקליע לנשק מסוים, כדי שבסופו של דבר יהיה אפשר להביא את המידע הזה לבית משפט, ואי אפשר לשחרר באופן זה גופות מהמכון לרפואה משפטית". עם זאת, גופתה של ניגרי אכן שוחררה והלוויתה נערכה אמש.

בני משפחתה של בת שבע ניגרי בהלווייתה
בני משפחתה של בת שבע ניגרי בהלווייתה | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה: "השר פנה להנהלת המכון והציג לפניהם את בקשת משפחת הנרצחת בפיגוע להביאה לקבורה עוד באותו יום, וציין כי הוא מודע למצוקת כוח האדם ולחובה לבצע הליך מקצועי ומשפטי סדור. ההחלטה על שחרור גופת מנוח לקבורה נתונה בידי רשויות אכיפת החוק בלבד".