מגמה מתרחבת בעולם העסקי: מוצרים חד פעמיים ממותגים ואקולוגיים

מוצרים ממותגים כמו כוסות ומארזי מזון חד פעמיים, הם חלק בלתי נפרד מאסטרטגיות המיתוג וקידום המכירות של עסקים רבים. אבל כיום, כשהנזק הסביבתי הטמון במוצרי חד פעמיים מפלסטיק זול כבר ידוע לכל, חברות וארגונים רבים נמנעים מלתת יד לשימוש בחומרים מזהמים. על רקע זה ניתן להבין את התרחבות המגמה הדומיננטית שסוחפת אחריה את בתי העסק המשפיעים ביותר בשוק: מוצרים חד פעמיים ממותגים ואקולוגיים מנייר ממוחזר.

Shutterstock 767486674

הדבר הבא בעולם העסקי: שילוב בין מיתוג לאקולוגיה

מה משותף לרשתות המזון המובילות והארגונים המובילים במשק?

שכולם בוחרים בקידום עסקי, מיתוג מדויק וחשיפה מקסימלית על בסיס כוסות ואריזות.

בולטות וחשיפה, מהוות היבטים מרכזיים שלא ניתן להפריז בערכם כשמדובר בקידום העסק, ולכן ניתן לראות בשטח לא מעט מארזי מזון, כוסות קפה ושתיה, וכמובן שקיות, שכולם נושאים על גביהם בגאון מיתוג מעוצב.

יחד עם זאת, עם עלייתה של המודעות לערכי ההגנה על הסביבה, התעצם הדימוי השלילי של כוסות פלסטיק חד פעמיות ושקיות ממותגות מניילון, שאכן תואם לנזק הממשי הטמון בהם מבחינה אקולוגית.

הפתרון שצובר פופולאריות רבה הוא שימוש במוצרים ממותגים אקולוגיים על בסיס נייר ממוחזר.

המוצרים הממותגים קידום מכירות אפקטיבי שלא ניתן לוותר עליו

לצד מוצרי מיתוג ידועים כמו שילוט, סטנדים מעוצבים, מדבקות קיר ורצפה ושלטי פרסומות, מסתבר שדווקא למוצרים הקטנים שהלקוחות נושאים אותם עמם – השפעה עצומה בכל הנוגע לקידום מכירות.

ההיגיון בכך פשוט ומוכר, למעשה, לכל אחד מאתנו: כשאנחנו רואים שלט פרסומת או שילוט בכניסה לחנות, בנק, בית קפה או מסעדה – הנטייה היא להתעלם מזה כרעש רקע ולהמשיך הלאה.

אבל אם אנחנו נתקלים בעובר אורח שלוגם בהנאה מכוס קפה ממותגת או נושא עמו מארז פיצה ממותג – מיד בלוטות הטעם והריח שלנו נכנסות לפעולה.

מבלי לשים לב איך זה קורה, מתעורר בנו רצון פנימי לשתות גם כוס קפה טובה, של אותו בית קפה, או לנעוץ את השיניים במשולש פיצה חם שזה עתה יצא מהתנור בפיצרייה.

זהו סוד האפקטיביות העצומה של מוצרים ממותגים שלקוחות מתהלכים איתם כמעין שגרירים מהלכים של בתי העסק בהם ביצעו רכישה – כשיותר ויותר חברות מבינות את זה ומבקשות גם הן לעלות על הגל  .

Shutterstock 545345377
Shutterstock 545345377

כשאנחנו רואים מישהו לוגם בהנאה מכוס ממותגת מיד מתחשק לנו גם לשתות מאותו קפה

 מיתוג ואקולוגיה תומכים במיצוב העסק

אם פעם היינו רגילים לקחת לעצמנו מים או קפה בעודנו ממתינים בתור לבנק, בחברת הביטוח או אפילו בסוכנות הרכב שלנו בכוס פלסטיק פשוטה – היום זה די ברור שהסטנדרטים השתדרגו.

כמעט כל בית עסק מן השורה, דואג לאפשר ללקוחותיו את הנוחיות שבבר מים ושתייה חמה – כשהכל מוגש בכוסות ממותגות, המציגות את הלוגו ואת שם החברה בגאווה.

המסר השיווקי הטמון בכך קשור קשר הדוק למיצוב העסק כחברה או ארגון שמכבדים את עצמם, גאים להבליט את זהותם ומאמינים בה.

תמיכה בערכי איכות הסביבה מתקשרים אף הם למיצוב החברה, ככזו שדוגלת בערכים מתקדמים, דואגת ליותר מאשר רווחיה העסקיים בלבד, ומקדישה משאבים לקידום מטרות שנוגעות לכלל החברה והכדור עליו כולנו חיים.

חברה שממצבת את עצמה כ'ירוקה', משדרת תדמית של התבוננות מושכלת וארוכת טווח, שרואה את טובת הכלל – ומעוררת הזדהות רבה יותר אצל הלקוחות.

Shutterstock 369324362
Shutterstock 369324362

חברה שממצבת את עצמה כירוקה מעוררת יותר הזדהות אצל הלקוחות

מה יכול להפוך מוצר חד פעמי לאקולוגי?

על מנת להבין טוב יותר את השילוב המנצח בין מיתוג ואקולוגיה, שקוסם לבתי עסק רבים כל כך, פנינו לשרון שקד, שמחזיק עם אחיו, עמוס שקד, בבעלות המשותפת על חברת פייפר קאפס.

אז מה זה בעצם אומר, מוצרים ממותגים אקולוגיים, ובכלל איך מוצר חד פעמי יכול להיות ירוק? - אנחנו שואלים, שרון מבהיר שהכוונה למוצרים ממותגים, כמו כוסות ומארזי מזון, שמיועדים אמנם לשימוש חד פעמי, אך מיוצרים מחומרים ממוחזרים ומתכלים, שאינם מזהמים את הסביבה.

קרטון הוא חומר מתכלה ממקור אורגני, שתהליך המיחזור שלו פשוט, קצר וזול בהרבה ביחס למיחזור הפלסטיק, הוא מסביר, ולכן כוסות מקרטון ממוחזר הן גם אקולוגיות וגם נוחות לכיס.

Shutterstock 1067824997
Shutterstock 1067824997

קרטון הוא חומר מתכלה ממקור אורגני, שתהליך המיחזור שלו פשוט, קצר וזול

מיתוג אישי לכל חברה ובכל עת

עמוס ושרון מסבירים לנו שתהליך המיתוג מתחיל עוד הרבה לפני ההדפסה, ומתרחש גם הוא בין כתלי החברה שהקימו.

"פייפר קאפס" מלווה את הלקוח משלב הרעיון הראשוני ועד למוצר המוגמר, ואם אתם חושבים שאין שום צורך במיתוג כי הלוגו של הארגון שלכם כבר עוצב מזמן – כדאי לכם לחשוב שנית.

חברות רבות משתמשות במוצרים החד פעמיים הממותגים כדי לרענן ולתת רלוונטיות עדכנית ללוגו ולמיתוג של החברה.

זו דרך פשוטה ולא יקרה לקדם את המוצרים במעין ליין ייחודי, שמשלב אזכור של תקופות בהן קיים פוטנציאל לעלייה במכירות כמו לרגל מבצעים ייחודיים, השקת מוצר חדש או חגים.

ככלל, תהליך המיתוג הוא רלוונטי בכל עת, נתפר לפי הצרכים והרעיונות האישיים של כל לקוח, ונכון לרענן אותו מתקופה לתקופה, כדי להגביר את העניין ללקוח הנחשף למוצרים.

הכתבה נכתבה בשיתוף חברת פייפר קאפס