האזורים המוגבלים בטבריה צומצמו – כוללים כעת רק שלושה רחובות

השרים אישרו את ההצעה לצמצם את ההגבלות כך שיכללו שטח קטן ביותר, שבו התגלו 42 נדבקים – כשני שליש מהחולים שנמצאו בעיר כולה • משרד הבריאות עדכן כי ביממה האחרונה אובחנו 265 חולים חדשים

זמן צפייה: 04:15

הממשלה אישרה היום (רביעי) כי הסגר בטבריה צומצם כך שהוא כולל כעת רק שלושה רחובות, שבהם התגלו 42 נדבקים – כשני שליש מהחולים שנמצאו לאחרונה בעיר כולה. זאת, בהסכמת ראש העיר. עם זאת, לא חל שינוי בנוגע להכרזות על סגר באלעד. בכל המקומות שתחת סגר לא חל שינוי בהנחיות לתושבים.

בד בבד, בכיר יהדות התורה ח"כ משה גפני נפגש עם ראש הממשלה נתניהו, שוחח איתו על הסגר בשכונות החרדיות ואמר לו כי "הכי קל לסגור את החרדים, הלוואי שבכל הארץ היו שומרים כמו בשכונות החרדיות, המציאות הזו גורמת נזק ומייצרת 'סטיגמה' על ציבור שתמיד אפשר לזהות אותו חיצונית - אל תתן לזה יד, הסגר הזה חמור מאוד".

לעוד כתבות בנושא:

זינוק נוסף במספר חולי הקורונה: 459 אובחנו ביממה האחרונה

מהיום: סגר חלקי באלעד ובשכונות בטבריה; תנועת תושבים תוגבל

"אין מצב חירום": עימות בקבינט הקורונה על החזרת איכון השב"כ

מחסומים בטבריה לאחר ששכונות בה הוגדרו אזור מוגבל | צילום: רון קובי

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי עלה ל-21,732 מניין הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל - מתוכם 5,520 הינם חולים פעילים. במהלך היממה האחרונה נרשם זינוק במספר הנדבקים, כאשר כ-265 ישראלים נוספים אובחנו כחולים בנגיף ביום אחד. כעת, 46 מהנדבקים במצב קשה - 28 מהם מחוברים למכונות הנשמה. מניין המתים עומד על 308 בני אדם.

עוד עדכנו מהמשרד כי אתמול בוצעו 19,533 בדיקות, וכי עד כה, 15,904 ישראלים שחלו בנגיף כבר החלימו ממנו. באשדוד נרשם גידול של 3.17% בשיעור הנדבקים, בפתח תקווה - 1.37%, ובתל אביב - 0.43%. בתוך כך, 1,101 אנשי צוות נמצאים בבידוד, מתוכם 342 אחים ואחיות ו-203 רופאים ורופאות.

הבוקר כזכור, בהמשך להחלטת הממשלה, החל סגר חלקי באלעד ובחמש שכונות בטבריה שהוכרזו "אזור מוגבל" בשל רמות תחלואה גבוהות. בטבריה המגבלות היו בשכונות רמת טבריה ב', רמת טבריה ג', שכונת 200, שכונת טבריה עילית ושכונת בן גוריון.

רישום תוצאות בדיקת קורונה
רישום תוצאות בדיקת קורונה | צילום: Shutterstock

באוזרים המוגבלים נאסרה יציאה וכניסת תושבים, מלבד למקרים חריגים שהוגדרו מראש. תושבים יכולים לצאת מהאזור רק לשם עבודה, בחינות בגרות, הליך משפטי, הלוויה, או העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד.

במהלך היום פעלו מוסדות החינוך כסדרם מלבד אלו שכבר נסגרו בשבועיים האחרונים בהתאם להנחיות משרד החינוך והבריאות והתאפשרה כניסת תלמידים למוסדות החינוך באזור המוגבל ויציאה של תלמידים למוסדות החינוך שמחוץ לאזור זה.

כניסה לאזורים המוגבלים הותרה רק במקרים הבאים: תושבי המקום, עובדים החוזרים ממקום עבודתם, תלמידים החוזרים ממבחני בגרות, כניסה לצורך אספקת מוצרים ושירותים חיוניים, העברה של קטין שהוריו חיים בנפרד, בעלי תפקידים לצורך ביצוע עבודתם של כוחות ההצלה, צוותים רפואים ועובדי רפואה, עובדים סוציאלים, עובדי רווחה, עיתונאים נושאי תעודת לשכת העיתונות או איגוד העיתונאים.

מבחנה עם דם של נבדק קורונה
מבחנה עם דם של נבדק קורונה | צילום: Shutterstock

שמעון מעתוק מעיריית טבריה התייחס הבוקר להחלטה ואמר: "חשוב לי לציין שהחלטת הממשלה התקבלה שלא על דעתי, ודעת גורמי מקצוע נוספים, ובניגוד למידע העדכני שהועבר על ידינו ואושר ע"י משרד הבריאות".

"אני נמצא בקשר עם גורמים רבים, ביניהם ראש המל"ל ומנכ"ל משרד הבריאות, תוך השתדלות לעשות כל שלאל ידי בכדי שהוראת הממשלה תבוטל, או לכל הפחות תצומצם באופן משמעותי, שכן המרחב שהוגדר כמוגבל בתוכה אינו תואם את מפת פריסת התחלואה בעיר והפגיעה בכם התושבים אינה מוצדקת".