לקראת החגים: במשרד הבריאות שוקלים הגבלות על בתי הכנסת

המומחים במשרד מודאגים מתפילות המוניות במהלך חגי תשרי, אך לא יכולים להטיל הגבלות מבלי לפגוע גם בעולם התרבות. בנוסף, מסתמן כי לא יהיו הנחיות חדשות שיעיבו על ארוחות החג

זמן צפייה: 01:21

במשרד הבריאות לא נפתרה בעית התפילות בחגים בבתי הכנסת - כך פורסם היום (שבת) בחדשות 13. במשרד מודאגים בעיקר מתפילות המוניות בבתי כנסת והיו מעונינים לעודד תפילות בחוץ. שרת הפנים איילת שקד אף פנתה בעניין זה לראשי רשויות מקומיות.

לקראת החגים, ובמטרה לבלום את העלייה בתחלואה, היו רוצים במשרד להגביל את מספר הנכנסים לתוך חללי התפילה, גם אם כולם מחוסנים או בעלי תו ירוק. הבעיה היא שכל עוד לא אושרו הגבלות התקהלות כלליות, של 400 איש בחלל סגור ו-500 באוויר הפתוח, לא ניתן להחיל אותם רק על בתי הכנסת מפני שאז תיווצר אפליה נגד שירותי הדת.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אופטימיות זהירה במשרד הבריאות: מספר החולים במצב קשה יציב

אפגניסטן: ארה"ב חיסלה בעזרת כטב"מ את אחד ממתכנני הפיגוע

בעקבות האיחוד האירופי: אנגליה תאסור על שימוש בכלים חד פעמיים

בשל התנגדות עולם התרבות להגבלות האלה, הן ככל הנראה לא יאושרו השבוע בקבינט הקורונה. כפועל יוצא מכך, ספק אם ניתן יהיה להגביל גם את בתי הכנסת. הפתרון יהיה כנראה תפילות בחוץ. לגבי ארוחות החג - לא מתוכננות כרגע הגבלות נוספות והמגבלות הקיימות, לפיהן מותרת התקהלות של 50 איש בחלל סגור בבית, ו-100 איש באוויר הפתוח יישארו כפי שהן.

במערכת החינוך מתכוננים לפתיחת שנת הלימודים בעוד כארבעה ימים, אך בשלב זה ישנן מספר בעיות לא פתורות. ראשית, יש כרגע כ-37 אלף מורים ועוזרי הוראה מחוסנים ורובם לא רוצים להיבדק. עוד לא הוחלט אם הם יוצאו לחל"ת או שימשיכו לקבל תשלום מבלי להגיע לבית הספר - מה שעשוי למנוע הבאת מחליפים.

לכל בית ספר היה אמור להגיע נאמן קורונה אך זה עדיין לא קרה. בינתיים נראה שהם ייכנסו רק בעוד חודש. כמו כן, בערים אדומות, לפי המתווה, התלמידים ילמדו מרחוק אלא אם 70% מהתלמידים בכיתה מחוסנים. אך במשרד החינוך קבעו את רף 70% לפי כיתה ולא לפי שכבה, דבר שיוצר כאוס בבתי הספר העל יסודיים שם אין כיתה אורגנית, אלא התלמידים לומדים במגמות ומסגרות שונות.