"אהבנו אותה עד בלי די": משפחתה של האחות שמתה מקורונה נפרדת

כחודש לאחר שנדבקה בנגיף, הידרדר מצבה של סוזי לוי בת ה-66, האחות האחראית במחלקת אף-אוזן-גרון במרכז הרפואי "שיבא", ואתמול נקבע מותה. בעלה ובניה ספדו לה: "היא נפלה בתוך מלחמה"

זמן צפייה: 02:18

מגפת הקורונה: היום (שני) ב-11:00 עצרו הצוותים הרפואיים שבבתי החולים לדקה לזכרה של סוזי לוי, הראשונה מהם שנפטרה מנגיף קורונה. "סוזי הייתה אחות בנשמתה", ספדה לה אתי אליאב, יו"ר ועד האחים והאחיות בשיב"א. "היא הייתה מלאה בחמלה, באהבת האדם".

סוזי בת ה-66 הייתה האחות האחראית במחלקת אף-אוזן-גרון במרכז הרפואי "שיבא" שהפך לבית שלה במשך 45 שנים. בבית האחר שבשוהם מתקשים איציק בעלה והבנים אופיר ואלעד לדבר עליה בלשון עבר. "היא נתנה את כל כולה לחולים, היא הרגישה שחולה זה כמו הבן שלה", סיפר אלעד בנה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

אבי חולת הקורונה בת ה-11 שבמצב קשה: "היא סובלת, חוסר אונים"

ילדות בצל השכול: "ביום הזיכרון נהיה לבד בלי החברים של אבא"

עתירת ההורים השכולים נדחתה: נאסרה הכניסה לבתי העלמין בארץ

סוזי לוי, האחות שמתה מנגיף הקורונה
סוזי לוי, האחות שמתה מנגיף הקורונה

"אני הפסדתי את היהלום שלי", אמר בדמעות איציק בעלה. "אין לי דרך. היא הייתה עמוד השדרה של הבית, המלכה של הבית. אהבנו אותה עד בלי די".

לפני יותר מחודש סוזי נדבקה בנגיף ממקור שעדיין לא ידוע. ימים אחדים לאחר שאושפזה במתחם הבידוד שבתל השומר מצבה הידרדר והוחלט להנשים ולהרדים אותה. "היא צלצלה אליי, אמרה לי, 'איציק, אני מסכימה ללכת לטיפול נמרץ. שמור על הילדים שלי'". "אמרו לאימא שהולכים להרדים אותה והיא יודעת מה ההשלכות ומה המשמעות של הדבר הזה. אנחנו לא", הוסיף בנה.

דקת דומיה בבית החולים שיבא לזכרה של סוזי לוי
דקת דומיה בבית החולים שיבא לזכרה של סוזי לוי | צילום: חדשות 13

בזמן שהרופאים ב"שיבא" נלחמו על חייה, אחותה אהובה בת ה-72, דיירת בית אבות בטבריה, נפטרה לאחר שנדבקה גם היא בנגיף. אלעד נזכר שניסה להזהיר את אימו משום שהיא בקבוצת סיכון מפאת גילה, אולם היא לא הסכימה לוותר על עבודה. "היא אמרה לי, 'אלעד, אני לא יכולה לעזוב עכשיו את המחלקה. תיגמר הקורונה, אני אחשוב מה לעשות'".

לבנה השני אמרה: "אופיר, כמו שאתה היית הולך למלחמה כלוחם במילואים - 'אני במלחמה'. היא נפלה בתוך מלחמה".

במשך השנים סוזי לוי פגשה אלפי חולים ומשפחות שזכו לטיפולה המסור ואנשי צוות רפואי שעבדו עמה ולמדו ממנה. היום הם הכירו לה תודה והרכינו ראש לזכרה.