שאשא-ביטון: "לא אסבול זלזול", הורוביץ: "מתנגדת לכל הצעה"

שרי החינוך והבריאות התעמתו במהלך ישיבת הממשלה. "מתי נבין שזו מחלה מחזורית?", שאלה שאשא-ביטון ונענתה ע"י הורוביץ: "כשזו תהיה מחלה רגילה נתייחס לזה ככה"

יפעת שאשא ביטון, ניצן הורוביץ

עוד עימות קולני בישיבת הממשלה: במהלך הישיבה שהתקיימה היום (ראשון) בעניין וריאנט חדש אפשרי שייכנס בעתיד נרשם ריב קולני בין שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון לבין שר הבריאות ניצן הורוביץ. במהלך הדיון הטונים עלו לרמות גבוהות ושאשא-ביטון צעקה לעבר הורוביץ: "אני לא מוכנה לסבול את הסגנון המזלזל הזה".

הורוביץ השיב לה: "את מתנגדת לכל הצעה שמביאים תמיד. יש גבול. מגיעים עם משרד החינוך לסיכומים ואז הם מפרים הכול". עוד לפני העימות הקולני, היה לא שקט בין שרי החינוך והבריאות. "מתי נבין שזו פשוט מחלה מחזורית? מתי נחזור לשגרה", שאלה שאשא-ביטון. בנט השיב לה: "היום בישראל יש שגרה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

התחזית: אובך, זיהום אוויר וגשם מקומי – חשש לשיטפונות בנחלי הדרום

בתום 4 ימי חיפוש: אותרה גופתו של הצעיר הישראלי שנעדר במקסיקו

הכדורגלן ליאור אסולין רגע לפני שנכנס לכלא: "מכה אחר מכה"

עוד אמרה שאשא-ביטון: "יש עוד מסיכות. עד כמה נהפוך את זה לשגרת חיים כמו שעושים במדינות אחרות. זאת לא התרסה, האם משרד הבריאות הגדיר מתי פשוט נסתכל על זה כפנדמיה?". הורביץ השיב: "כשזו תהיה מחלה "רגילה", נתייחס לזה ככה. אנחנו לא שם. במדינות אחרות כמו רומניה, פחות מתחסנים, וכשמגיע גל, התמותה היא במספרים עצומים". על כך ענתה שאשא-ביטון: "אצלנו כן מתחסנים".

"עדיין יש אצלנו קבוצה גדולה שלא מחוסנת", הוסיף הורוביץ, "הכול פתוח ועדיין, אנחנו ממזערים סיכונים. באוסטרליה יש סגר רק ללא מחוסנים". בשלב זה התערב השר אלי אבידר ואמר: "לומר שאנחנו בשגרה זו תקלה. התו הירוק הורס עסקים, ואין טעם להביא דוגמאות מהעולם, כמו אוסטרליה. שנה וחצי הם בסגר, זה הרי טירוף מערכות".