מפתחת החיסון של אסטרהזניקה: "המגפות הבאות יהיו קטלניות יותר"

פרופסור שרה גילברט, שצוותה פיתח את החיסון למגפת הקורונה, שניתן ב-170 מדינות, אמרה בהרצאה שנתנה ב-BBC כי "עלינו להשקיע באנשים, במחקר, בייצור ובמוסדות כדי להגן מפני מגפות"

רופאים בקורונה
רופאים בקורונה | צילום: shutterstock

פרופסור שרה גילברט, עמדה בראש צוות פיתוח החיסון של אוקספורד-אסטרזניקה למגפת הקורונה, אמרה בהרצאה ששודרה ב-BBC היום (שני), כי למרות האופי ההרסני של המגפה בת השנתיים, שכבר הדביקה יותר מ-265 מיליון אנשים וגבתה את חייהם של מעל חמישה מיליון בני אדם, המגפה הבאה עלולה להיות מדבקת יותר וקטלנית יותר.

"זו לא תהיה הפעם האחרונה שווירוס מאיים על חיינו ועל פרנסתנו", אמרה, "האמת היא שהמגפה הבאה יכולה להיות גרועה יותר. היא יכולה להיות מדבקת יותר, או קטלנית יותר, או שתיהן". גילברט, פרופסור לחקר חיסונים באוניברסיטת אוקספורד שצוותה פיתח את החיסון נגד נגיף הקורונה המשמש כיום ב-170 מדינות, אמרה שאסור לאבד את ההתקדמות המדעית שנעשתה ואת הידע שנצבר במחקר הנלחם בנגיף הקורונה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

פרסום ראשון: גל אוחובסקי נחקר במשטרה

בנט: "יש מיליציות בדרום – אנחנו עוברים מהגנה להתקפה"

מעורר מחלוקת: סנגורו של זדורוב הציג בובה בדמות תאיר ראדה

"אנחנו לא יכולים לאפשר מצב שבו עברנו את כל מה שעברנו, ואז לגלות שההפסדים הכלכליים האדירים שספגנו אומרים שעדיין אין מימון למוכנות למגפה", אמרה גילברט, "כפי שאנו משקיעים בכוחות מזוינים ובמודיעין ודיפלומטיה כדי להגן מפני מלחמות, עלינו להשקיע באנשים, במחקר, בייצור ובמוסדות כדי להגן מפני מגפות".

גילברט אמרה שהזן החדש מכיל מוטציות שכבר ידועות כמגבירות את ההעברה של הנגיף וכי נוגדנים המושרים על ידי חיסון או זיהומים קודמים עשויים להיות פחות יעילים במניעת הידבקות באומיקרון. אבל היא גם אמרה כי הגנה מופחתת מפני זיהום "לא בהכרח אומרת הגנה מופחתת מפני מחלות קשות ומוות". גילברט הוסיפה "עד שנדע יותר, עלינו להיות זהירים ולנקוט צעדים כדי להאט את התפשטות הזן החדש הזה".