מנכ"ל איכילוב מונה לפרויקטור מיוחד לתחום הטיפול בבתי האבות

ליצמן קבע כי פרופ' רוני גמזו יוביל את הטיפול במשבר בתי האבות, שנוצר בעקבות מגפת הקורונה. גמזו: "מכיר היטב את הקשיים ומאמין שנוכל להביא לתוצאות מיידיות ולהציל חיים"

זמן צפייה: 05:46

מחדל בתי האבות: שר הבריאות יעקב ליצמן מינה הערב (שבת) את מנכ”ל איכילוב פרופ’ רוני גמזו לפרויקטור לתחום הטיפול בבתי האבות.

"מתוך הבנה כי לאוכלוסיית הקשישים יש לתת את הדעת בצורה ממוקדת וברורה, החלטנו לתגבר עוד יותר את הטיפול בקשישים באמצעות פרויקטור ייעודי למשימה זו", הסביר ליצמן. "לפרופ’ גמזו נסיון רב ויכולות ביצוע מעולות ואני בטוח שיידע להוביל את הטיפול באוכלוסיה זו בצורה הטובה ביותר, יחד עם הנהלת המשרד, כחלק משיתוף הפעולה הקיים באופן רציף".

פרופ' רוני גמזו, מנכ''ל משרד הבריאות
פרופ' רוני גמזו | צילום: סופיאן זחאלקה

משה בר סימן טוב מנכ”ל המשרד הוסיף: "ישראל מתמודדת טוב יותר ממרבית המדינות המפותחות עם תחלואת הקורונה וגם עם התחלואה בבתי האבות. לצד זאת, על מנת להבטיח התמודדות מיטבית בהמשך ביקשנו מפרופ׳ גמזו לקחת על עצמו את המשימה ולהבטיח כי הטיפול בקשישים מתבצע באופן מיטבי".

פרופ׳ רוני גמזו הודעה על המינוי: "האתגר המיידי בטיפול בנגיף הקורונה הוא שמירה על ההורים של כולנו, בוני הארץ, בבתי האבות בישראל. לאחר שבאיכילוב הגענו למוכנות גבוהה ומנהלים את שגרת הקורונה בהצלחה רבה, קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה במסגרת שיתוף פעולה בין משרדי. אני מכיר היטב את האתגרים והקשיים האובייקטיביים שיש באירוע ומאמין בצוותים הגריאטריים של המשרד שיחד נוכל לטפל באירוע ולהביא לתוצאות מידיות והצלת חיים".

בית אבות, אילוסטרציה
בית אבות, אילוסטרציה | צילום: חדשות 13

אתמול פורסם לראשונה בחדשות 13 כי המשטרה פתחה בחקירה נגד רשת הדיור המוגן "משען" בגין הזנחת קשישים חסרי ישע. המשטרה החלה בבדיקה לאחר שמשפחות הדיירים בבית האבות בבאר שבע הגישו תלונה נגד הרשת.

מרשת משען נמסר בתגובה: "לא ידוע לנו על כל חקירה בנושא. אין שום עילה או סיבה מוצדקת לפתיחה בחקירה. אין לנו ספק שהמשטרה לא תיתן ידה לתעלולי יחצנות של גורמים ערלי לב וחסרי אחריות שמנצלים משפחות בשעת אבלן כדי לייצר כותרות סנסציוניות שאין להן כל בסיס. למרות הזדון, ההשמצות וטענות השווא, של גורמים תאבי פרסום וחסרי רסן, נוסיף לטפל במסירות, במקצועיות ובאהבה בדיירינו היקרים".