פרופ' אש: "אנשים לא אוכפים את תנאי הבידוד - לכן רואים הדבקה"

פרויקטור הקורונה התייחס בריאיון לחדשות 13 לעלייה בתחלואה כפי שנרשמה בימים האחרונים, והסביר כי מדובר בהתפרצות מקומית שמקורה בעיקר מחו"ל. "היקף הנוסעים מקשה על זיהוי הנגיף בנתב"ג"

זמן צפייה: 04:12

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, התייחס היום (שלישי) בריאיון לחדשות 13 לעלייה בתחלואה כפי שנרשמה בימים האחרונים ואמר כי "מדובר בהתפרצות מקומית ולא כללית, ומקורה בעיקר מחו"ל".

עוד התייחס אש לעניין בדיקות הקורונה בנתב"ג וטען: "ישנו שיפור בזיהוי הנגיף בנמל התעופה, אך היקף הנוסעים הגדל מקשה על כך. עם זאת, הנושא של הבידוד לא מתבצע כמו שצריך - אנשים לא מקפידים עליו לכן רואים הדבקה".

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

"חתיכת זבל, צא": סמוטריץ' ביקר בשייח' ג'ראח – והותקף • תיעוד

הליכוד נגד רגב: "נעדרה ללא אישור"; הח"כית: "יצאתי בתיאום"

חשיפה: רוני אלשיך ייעץ לשניים ממובילי מחאת הדגלים השחורים

פרופ' נחמן אש, פרויקטור הקורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט, שרת התחבורה מרב מיכאלי ושר הבריאות ניצן הורוביץ עושים את דרכם לנתב"ג לצורך קיום דיון חירום, זאת כחלק מהמאמצים לבלום את וריאנט דלתא שמגיע מחו"ל לישראל.

מוקדם יותר הבוקר, משרד הבריאות עדכן כי אתמול אובחנו 125 נדבקים חדשים בקורונה - המספר הגבוה ביותר מאז 20 באפריל. מתוך הנדבקים 78 הם תלמידים. עוד עדכן המשרד כי אתמול בוצעו כ-50 אלף בדיקות, מתוכן 0.3% היו חיוביות.

נתב''ג, קורונה, חיסונים
התור לבדיקות בנתב''ג

כעת, מניין החולים הפעילים עומד על 434, מתוכם 25 במצב קשה ובהם 18 מונשמים. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 6,428. מעבר לכך, אגף המודיעין המליץ לשקול את החזרת חובת עטיית המסכות.