חשש להתפרצות פוליו: צה"ל יחסן את הלוחמים המתמרנים בעזה

בעקבות ריכוז גבוה של נגיף הפוליו שהתגלה במקורות ביוב ברחבי הרצועה, צה"ל ביצע בדיקות דיגום במרחבים שונים בהם התגלו שאריות הנגיף המדבק, ובעקבות הממצאים הוחלט לצאת במבצע חיסון לכלל הכוחות המתמרנים והמעטפת ברצועת עזה

זמן צפייה: 01:30

בעקבות ריכוז גבוה של נגיף הפוליו שהתגלה במקורות ביוב ברחבי רצועת עזה, צה"ל ביצע בדיקות דיגום במרחבים שונים בהם התגלו שאריות הנגיף המדבק בשתיה או מגע עם הפה במים נגועים, ובעקבות הממצאים הוחלט היום (ראשון) לצאת במבצע חיסון לכלל הכוחות המתמרנים והמעטפת ברצועת עזה.

מבצע החיסונים ייערך בתיאום מלא עם משרד הבריאות. הראשונים שיקבלו היום את החיסון יהיו הכוחות של אוגדה 98, שנמצאים כרגע מחוץ לרצועה, כאשר שאר הכוחות המתמרנים יחוסנו בשבועיים-שלושה הקרובים כחלק מסבב הרענונים שיבוצעו בכל מקרה. בנוסף, הכוחות הונחו לבצע פעולות שמירה על הגיינה אישית.

לצד מבצע החיסונים לחיילים, צה"ל פועל מול הארגונים השונים על מנת להכניס לרצועה חיסונים המיועדים לאוכלוסייה ברצועה. מתחילת המלחמה הוכנסו בשיתוף האירגונים הבין לאומים לרצועת עזה כ-300 אלף חיסוני פוליו, אשר מספיקים למעל מליון אזרחים עזתיים. בימים אלו, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, עומד בקשר עם הקהילה הבינלאומית על מנת לאפשר הכנסת מנות חיסון נוספות לנגיף הפוליו לתושבי רצועת עזה.

כוחות צה"ל בג'באליה
כוחות צה"ל בעזה | צילום: דובר צה"ל

נגיף הפוליו נעלם מהעולם במדינות המערב, ובמדינת ישראל מבצעים חיסונים כחלק מהחיסון המחומש בילדות. מעל 95% מהאוכלוסייה מחוסנים, וגם חיילי צה"ל שנמצאים בתמרון ברצועת עזה, אך כשיש אירוע של התפרצות מחלה, משרד הבריאות ממליץ על חיסון בוסט כדי למנוע סיכון של הדבקה. בנוסף, הכוחות הונחו לבצע פעולות שמירה על הגיינה אישית.