מהיום: התו הירוק מבוטל - אין צורך בבדיקת PCR בכניסה לישראל

בעקבות דעיכת גל הקורונה בישראל, משרד הבריאות הודיע כי מחצות נכנסו לתוקף שורת הקלות בהגבלות, ביניהן גם ביטול התו הירוק. מנגד, חובת עטיית המסכות נותרה בעינה. בעוד 9 ימים יסתיים מתווה החינוך בבתיה"ס - במשרד החינוך מגבשים תוכנית חדשה

זמן צפייה: 00:25

בעקבות דעיכת גל הקורונה בישראל, משרד הבריאות הודיע הבוקר (שלישי) כי החל מהיום ייכנסו לתוקף הקלות בהגבלות הקורונה, כאשר בין היתר תבוטל הדרישה לבצע בדיקת PCR טרם הכניסה לישראל, ומתווה החינוך בבתי הספר יסתיים ב-10 במרץ. במשרד החינוך כבר עובדים על תוכנית חדשה.

עם זאת, חובת עטיית המסכות בחללים סגורים תישאר בעינה. יחד עם שורת ההקלות בהגבלות שהוטלו עקב התפשטות הנגיף, התו הירוק בוטל ומהיום אין צורך להציג יותר תו ירוק בכניסה למועדונים ולאירועים ברחבי ישראל, כאשר תוקף התו הירוק יוארך עד ל-31 במאי 2022 למחוסנים במנה שלישית או רביעית, או עד לחצי שנה ממועד החיסון, לטובת מי שירצה לטוס לחו"ל. לגבי מחלימים, מי שהחלים מהנגיף ועדיין לא חלפה חצי שנה מאז – זכאי לאישור החלמה.

במשרד הבריאות נערכים לתקופת "בין הגלים" שתחל להערכת המשרד מחודש אפריל ועד אשר הגל השישי יגיע, והנחת העבודה היא שהוא ככל הנראה יגיע. אתמול דווח כי בדיקות האנטיגן המוסדיות צפויות להיות מבוטלות, ויישארו רק מתחמי PCR. עם זאת, הכיוון הוא שרק אנשים בעלי תסמינים יוכלו לבצע את בדיקות ה-PCR, ‏מה שיאפשר למנוע בידודם של לא מחוסנים א-סימפטומטים.

לגבי מאומתים הנמצאים בבידוד, הכיוון הוא לחייב אותם בתוצאת PCR שלילית בתום ימי הבידוד, כשנשקלת האפשרות לחייב זאת רק בכפוף לכך שימשיכו לצאת חיוביים בתוצאות הבדיקה גם אחרי היום החמישי. ‏

לצד אלה, חובת עטיית המסכות בחללים סגורים בשלב הזה, לפחות עד אזור פסח, לא צפויה להתבטל. ארגוני מנהלה כמו מגן אבות, מפקדת אלון והמשל"ט - צפויים להצטמצם, אך להמשיך פעילותם. בימים האחרונים פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר למקורביו כי בכוונתו לעזוב את תפקידו בסוף חודש מרץ, ולשוב לנהל את בית חולים זיו, בתנאי שהתחלואה אכן תמשיך לדעוך.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי אתמול אובחנו כ-8,000 נדבקים חדשים בקורונה, אחרי שבועו כ-80 אלף בדיקות מהן 12% היו חיוביות. על כן, מניין מספר החולים הפעילים עומד על כ-72 אלף, מהם 582 במצב קשה. מספר מקרי המוות מסיבוכי המחלה עומד על 10,204.