בת 19 נטלה אופטלגין - ומתה בבית החולים

הצעירה הגיעה אתמול לבית החולים וולפסון כשהיא במצב אנוש וסובלת מתופעת לוואי מוכרת - אם כי נדירה - של הרס מח העצם (פנציטופניה). לפי הערכות, התופעה הזו מתרחשת ביחס של אחד למיליון נטילות וחצי של התרופה - שאסורה לשימוש בחלק ממדינות אירופה ובארה"ב

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: צעירה בת 19 התמוטטה ומתה בבית החולים וולפסון אחרי שנטלה אופטלגין וסבלה מתופעת לוואי נדירה וקטלנית של התרופה. כך נחשף הערב (רביעי) במהדורה המרכזית.

הצעירה הגיעה אתמול לבית החולים כשהיא במצב אנוש, לאחר שנטלה את אחת התרופות הפופולריות בישראל להורדת חום ושיכוך כאבים. היא הונשמה כבר במיון, והרופאים החלו בפעולות החייאה ארוכות במשך שעות - והיא אף חוברה למכשיר אקמו - אך כל הפועלות לא צלחו והצוות הרפואי נאלץ לקבוע את מותה.

מדובר על תופעת לוואי מוכרת, אך נדירה, של הרס מח העצם (פנציטופניה), שלפי הערכות מתרחשת ביחס של אחד למיליון נטילות וחצי של התרופה. יודגש כי במדינות רבות באירופה ובארצות הברית לא משתמשים באופטלגין (דיפירון) בגלל הסיבה הזו, אך בישראל מאפשרים לציבור לבחור אם לקחת את הסיכון. עם זאת, ספק אם כל תופעות הלוואי האפשריות מוכרות לציבור הרחב.

המרכז הלוגיסטי של חברת טבע בשוהם
המרכז הלוגיסטי של חברת טבע בשוהם | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

מ"טבע", יצרנית אופטלגין, נמסר: "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית. נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין, עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם".