איבריה של לאה די נתרמו - והושתלו בניתוחים מצילי חיים

משפחתה של לאה די, שמותה נקבע לאחר שנפצעה באורח אנוש בפיגוע בבקעה, החליטה לתרום את איבריה ומספר השתלות שנעשו הצילו חייהם של חולים. מנהל היחידה להשתלות בבילינסון: "זו השתלה מרגשת אחרי שחווינו את הטרגדיה המטורפת של המשפחה"

זמן צפייה: 03:39

איבריה של לאה די, שנרצחה בפיגוע בבקעת הירדו, נתרמו והושתלו הלילה בחמישה מטופלים שונים. בבית החולים בילינסון בפתח תקווה בוצעו ארבעה ניתוחים והושתלו לב, כבד ושתי כליות במטופלים שחייהם ניצלו. די בת ה-48 נפצעה באורח אנוש בפיגוע הירי שבו נרצחו גם שתי בנותיה ואתמול נקבע מותה.

משפחתה של לאה החליטה לתרום את איבריה ולפי המרכז הלאומי להשתלות, הלב, הריאות, הכבד ושתי הכליות שלה הושתלו בחמישה ניתוחים שונים אתמול והלילה. ארבעה ניתוחים בוצעו בבית החולים בילינסון: לב באישה בת 51, כבד בגבר בן 25, שתי כליות בגברים בני 58 ו-39.

Screenshot 2023 04 11 110413
ניתוח השתלת הלב בבילינסון | צילום: בית החולים בילינסון

מנהל מערך ניתוחי לב וחזה ביבת החולים, פרופ' דן ערבות אמר כי "מדובר בלב שני שאנחנו משתילים בשבוע האחרון בעקבות טרגדיה נוראית. המעשה של המשפחה האצילית הוא נקודת אור בחושך והם הצילו חיים של חולים רבים".

Bztazw
האיברים שנתרמו מובלים לניתוח | צילום: בית החולים בילינסון

מנהל היחידה להשתלות בית חזה במערך ניתוחי לב וחזה, פרופ' ירון ברק הוסיף: "זו השתלה מרגשת אחרי שחווינו את הטרגדיה של המשפחה ואחרי תפילות של כל עם ישראל בשבוע מורכב, זה נגמר בצורה קשה. טיפת האור היחידה שניתן להוציא מזה זו תרומת האיברים וזה מה שעשינו פה עם השתלת הלב".