פרופ' זרקא: המידע על המנה הרביעית מוגבל - אבל מומלץ להתחסן

בצל גל האומיקרון והעלייה בקצב ההדבקה, פרויקטור הקורונה אמר כי נבחנים צעדים חדשים במאבק בנגיף, ביניהם "בוחנים את האפשרות לשנות בדיקת PCR לאנטיגן". לדבריו, הדאגה היא מגל מהיר ועלייה במספר החולים הקשים בזמן קצר

Hxsczy

פרויקטור הקורונה פרופסור סלמאן זרקא התייחס הערב (שני) לעלייה בתחלואה ולגל האומיקרון ואמר כי "המידע על המנה הרביעית מוגבל אך מומלץ להתחסן. אנחנו נמצאים בגל משולב עם דלתא ומשתדלים לשמור על השגרה".

"יעילות החיסון פחותה מול האומיקרון אבל הוא מועיל", אמר. בעקבות התורים הארוכים במתחמי הבדיקות וקצב הדבקה מהיר במיוחד הוסיף פרויקטור הקורונה כי במשרד הבריאות "בוחנים את האפשרות לשנות בדיקת PCR לאנטיגן. נאפשר בדיקות אנטיגן במשטרה, בשבס, ובמקומות עבודה חיוניים".

פרופ' זרקא התייחס גם לעומס בבתי החולים. לדבריו, "קצב ההדבקה עלול להוביל למספר חולים גדול בפרק זמן קצר. אנחנו דואגים ממצב שיהיו הרבה חולים שיזדקקו לאשפוז תוך פרק זמן קצר. מערכת הבריאות מאוד מתוחה כרגע בעקבות ריבוי מקרי השפעת".

שר הבריאות ניצן הורביץ הודיע הבוקר שוב כי סגר אינו על הפרק. "העניין בשליטה - אין צורך להלחיץ את כל המשק", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "בשבועות הקרובים יהיו נתונים יותר ברורים, נדע לכמה תחלואה קשה גורם האומיקרון. אי אפשר לעצור את התפשטות לגמרי אבל התאמנו את עצמנו למצב החדש".

השר הוסיף כי "המצב בשליטה, טוב בהרבה מאשר בעולם, אנחנו ערוכים כנראה יותר מכל מדינה אחרת ובמקביל שומרים על אותה מדיניות שהוכיחה את עצמה של 'חיים לצד הקורונה'. אנחנו חייבים לראות את התמונה כולה, שמירה על הבריאות לצד הפרנסה - אני מודע לעומס בתחנות הבדיקה ולכן ניתן יהיה לבצע בדיקות גם במקומות עבודה, בבתי חולים ובבתי ספר ובמקביל נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חוייב לבצע".