14 נדבקים חדשים באומיקרון זוהו בישראל - מספר המאומתים עלה ל-35

משרד הבריאות עדכן כי 24 מהמאומתים לזן החדש הגיעו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארה"ב, איחוד האמירויות ובלארוס. ישנם עוד 52 מקרים בעלי חשד גבוה להדבקה בווריאנט

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן היום (שישי) כי זוהו 14 נדבקים חדשים בזן האומיקרון בישראל, בכך עלה מספר המאומתים ל-35. ישנם עוד 52 מקרים בעלי חשד גבוה להדבקה בווריאנט. עוד עדכן המשרד כי מבין ה-35 שכבר אובחנו, 24 מאומתים שבו מדרום אפריקה, אנגליה, צרפת, ארצות הברית, איחוד האמירויות ובלארוס, שישה נדבקו לאחר חשיפה למאומת ששב מחו"ל, ועוד חמישה נדבקו בקהילה. כמו כן, מתוך אותם 35 מאומתים, 25 מוגנים ועשרה לא חוסנו במנה השלישית או החלימו.

בתוך כך, אתמול אובחנו 589 נדבקים חדשים בקורונה, לאחר שבוצעו כ-100 אלף בדיקות, מהן 0.6% היו חיוביות. בכך עלה מספר החולים הפעילים ל-5,942, בהם 93 במצב קשה ומתוכם 55 מונשמים. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-8,210.

מעבר לכך, חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו הלילה דו"ח לראש הממשלה נפתלי בנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ולמל"ל, והזהירו כי הגל החמישי כבר החל בישראל וכי יש לעכב את התפרצות זן האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

החוקרים ציינו כי העלייה הנוכחית בכמות המאומתים היומית מובהקת, וכי לראשונה השבוע החלה המגפה להתפשט בכל המגזרים ובכל שכבות הגיל. יחד עם זאת, החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים כמה סיבות אפשריות, כמו ירידת רמת החיסוניות באוכלוסייה, עלייה בהידבקות בבתי משפחות צעירות והגברת ההדבקות בבתי הספר.

החוקרים צירפו לדו"ח כמה המלצות, וטענו כי יש לעכב את התפשטות האומיקרון באמצעות המשך ההגבלות בכניסה לישראל, כך שאפשר יהיה לאסוף מידע בקשר לנחיצותה של מנה רביעית או חיסון מותאם לאומיקרון. על מנת להוריד את מקדם ההדבקה טענו החוקרים כי יש להגביר את אכיפת התו הירוק והמסיכות.