לראשונה מאז אוקטובר: יותר מאלף נדבקים בקורונה אובחנו אתמול

משרד הבריאות עדכן כי מספר החשודים שנדבקו באומיקרון עומד על 826 ומניין הנדבקים בזן צפוי להיות כמה אלפים בעוד כמה שבועות. במקביל, השר הורוביץ קרא לנקוט באמצעי זהירות. "האחריות לחיסוני ילדים היא קודם כל על ההורים"

זמן צפייה: 08:56

משרד הבריאות עדכן היום (שני) כי מספר החשודים כנדבקים באומיקרון עומד על 826 איש, ומניין הנדבקים בזן צפוי להיות כמה אלפים בעוד כמה שבועות. לדברי המשרד, ככל הנראה מדובר בתקופה של שבועיים עד 4 שבועות. לפי נתוני התחלואה בארץ, 1,004 איש נתגלו אתמול כמאומתים לקורונה, כשסך הכל ישנם 7,231 איש בישראל שחולים בנגיף. אחוז הנבדקים החיוביים אתמול עמד על 1.09%.

על פי נתוני משרד הבריאות, 8,232 איש נפטרו מקורונה עד כה מתחילת המגפה. כיום ישנם 81 חולים במצב קשה, 51 מתוכם במצב קריטי, 42 מונשים ו-16 איש מחוברים לאקמו. 31 מתוך החולים הם במצב קל, ו-18 במצב בינוני.

קורוננה, בדיקה, ישראל
בדיקת קורונה בתל אביב | צילום: רויטרס

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הבוקר בדיון המשותף לוועדות הבריאות והחוקה, כי האחריות לחיסוני הילדים היא קודם כל על ההורים. לדבריו, "אנחנו עומדים בפני מצב חדש. מה שידענו בגל הדלתא, שונה בסדרי הגודל של ההדבקה. אנחנו רואים בכל העולם שהאומיקרון תופס תאוצה - וזה מחייב אותנו בראש ובראשונה להגביר את מאמץ ההתחסנות".

שר הבריאות התייחס למבצע החיסונים הנוכחי, ואמר כי "הכלי היעיל, מעבר להקטנת מגעים, הוא החיסון. בניגוד להתחלת מבצע החיסונים ומה שראינו לפני חמישה חודשים, אנו רואים כעת עליה לא מספקת בחיסונים - עם כמה אלפים ביום בקרב הילדים. הציבור לא אשם, אבל מדינת ישראל מנגישה את החיסונים לכל אחד, בכל מקום. אנחנו גם מנגישים את המידע בצורה הכי ברורה. האחריות לחסן את הילדים היא קודם כל על הוריהם".

השר הורוביץ על התפשטות האומיקרון בארץ | צילום: ערוץ כנסת

בהמשך לכך, הרחיב הורוביץ על אחריות ההורים במסגרת מבצע החיסונים: "אנחנו לא יכולים לקבל את ההחלטה על ההתחסנות במקום ההורים, המדינה לא יכולה להחליף את האחריות של ההורה כלפי ילדיו. התועלת של החיסון היא במניעת מחלה קשה, שזה מה שחשוב. יותר משישה מיליון ילדים התחסנו בארה"ב, ואין תופעות לוואי משמעותיות".

לבסוף, אמר הורוביץ כי רק בעוד שבוע תהיה לנו אינדיקציה טובה על היחס בין מאומתים לחולים קשה. "רואים כל מיני סימנים - אך חייבים לנקוט אמצעי זהירות, בשל ההדבקה הגבוהה של הווריאנט. במאמץ הזה כולם צריכים להשתתף. צריך פחות להתקהל, ולהקפיד על מסיכה גם בלי קנס או פקח".

לצד זאת, פרויקטור הקורונה, פרופ' סלמאן זרקא, אמר היום בכנסת כי צריך להערך לאפשרות של הגבלת התקהלויות, במסגרת התגברות התחלואה בווריאנט האומיקרון.