20 מאומתים חדשים לזן האומיקרון; בנט: "קצב ההתפשטות של הזן גבוה ביותר"

משרד הבריאות עדכן הערב כי 42 מתוך 55 המאומתים לזן החדש מחוסנים מפני הקורונה. כמו כן, קיים חשד לגבי 51 מקרים נוספים של הווריאנט החדש. בתוך כך, מספר החולים הקשים עומד על 102, מתוכם 18 מחוברים לאקמו

בדיקת קורונה בישראל
בדיקת קורונה בישראל | צילום: רויטרס

משרד הבריאות עדכן הערב (שבת) כי זוהו 20 נדבקים חדשים בזן האומיקרון בישראל, בכך עלה מספר המאומתים ל-55. כמו כן, ישנם עוד 51 מקרים בעלי חשד גבוה להדבקה בווריאנט. עוד עדכן המשרד כי מבין ה-55 שכבר אובחנו, 42 מוגנים באופן מלא מהקורונה.

מנתונים נוספים של משרד הבריאות עולה כי אחוז החיוביים ביממה האחרונה עומד על 0.68%, זאת מתוך כמעט 90 אלף בדיקות לגילוי נגיף הקורונה שנערכו בישראל. בנוסף, 102 חולים נמצאים במצב קשה, מתוכם 61 במצב קריטי ו-52 מונשמים. כמו כן, 18 מחוברים למכשיר האקמו. מספר הנפטרים כתוצאה מסיבוכי המחלה עומד על 8,210 מאז תחילת המגפה.

נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה
נפתלי בנט, כיתה במהלך קורונה | צילום: רויטרס

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח הערב עם מנכ"לי קופות החולים ואמר כי "האסטרטגיה הלאומית שלנו בשלב זה מורכבת משתי לבנים - הראשונה היא לעכב ככל האפשר את חדירת זן ה"אומיקרון" לישראל, והשנייה היא להעלות את רמת החיסוניות של אזרחי ישראל". בהמשך הוסיף בנט: "קצב ההתפשטות של הזן הוא גבוה ביותר, אנחנו רואים את הנתונים מהעולם".

כזכור, חוקרי האוניברסיטה העברית הגישו אתמול דו"ח לבנט, לשר הבריאות ניצן הורוביץ, לראש שירותי בריאות הציבור ד"ר שרון אלרעי-פרייס ולמל"ל, והזהירו כי הגל החמישי כבר החל בישראל וכי יש לעכב את התפרצות זן האומיקרון כדי לאפשר איסוף מידע אמין להמשך פעולה.

חיסון קורונה בישראל | צילום: רויטרס

עוד ציינו החוקרים כי העלייה הנוכחית בכמות המאומתים היומית מובהקת, וכי לראשונה השבוע החלה המגפה להתפשט בכל המגזרים ובכל שכבות הגיל. יחד עם זאת, החוקרים אינם בטוחים לגבי סיבת השורש להתפרצות, ומונים כמה סיבות אפשריות, כמו ירידת רמת החיסוניות באוכלוסייה, עלייה בהידבקות בבתי משפחות צעירות והגברת ההדבקות בבתי הספר.