לאחר שעלה חשד לכתם נפט מול חופי ישראל: הוסר החשש לזיהום ימי

אחרי הכרזת המשרד להגנת הסביבה על תקרית אירוע לאומי Tier-3 בעקבות החשש, הממצאים בשטח שללו הימצאות שמן או נגזרותיו, והביאו להחלטת השרה תמר זנדברג, לסגור את האירוע. "נמשיך לעמוד על המשמר, תוך בחינת תוצאות דיגומים והמקור לחשדות"

.
סריקות של אוניית בת גלים אחר כתם השמן | צילום: רם גרינוולד, המשרד להגנת הסביבה

השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג החליטה הערב (רביעי) לסגור את תקרית האירוע הלאומי Tier-3, שעליו הכריז המשרד אתמול, בעקבות חשד פוטנציאלי לכתם שמן בלב ים מול חופי ישראל. הממצאים שעלו עד כה בבדיקות ובסיורים שביצע המשרד יחד עם כוחות הביטחון שללו הימצאות שמן או נגזרותיו.

סריקות של אוניית בת גלים בעקבות החשש לכתם נפט
סריקות של אוניית בת גלים בעקבות החשש לכתם נפט | צילום: המשרד להגנת הסביבה

כזכור, הבוקר פתח המשרד להגנת הסביבה חדר מצב בחיפה, בעקבות הודעה שקיבל אמש ממערכת הניטור הלווייני EMSA האירופית על חשד לכתם שמן כ-56 ק"מ ימי מערבית לאשדוד. במקביל לסגירת האירוע החליטה השרה להחזיר את הכוחות ומכלול כלי השייט מהים, אך יחד עם זאת להמשיך לאייש בשלב זה את חדר המצב של המשרד בחיפה.

. 1
סריקות של אוניית בת גלים אחר כתם השמן | צילום: רם גרינוולד, המשרד להגנת הסביבה

מחר ייפרסו מפקחי היחידה הימית לאורך החופים כדי לאתר ממצאים חשודים, אם יהיו כאלה. רמת הכוננות ברשויות החופיות תרד, אולם הן יונחו לשמור על ערנות. תוצאות בדיקות המעבדה למי ים שנדגמו על ידי המשרד להגנת הסביבה יתקבלו ככל הנראה תוך מספר ימים.

.
השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג בחדר המצב בחיפה | צילום: המשרד להגנת הסביבה

השרה זנדברג מסרה: "חדר המצב של המשרד להגנת הסביבה פועל מאז הלילה, כאשר הרמנו את הכוננות והכרזנו על אירוע לאומי בשל החשדות לשמן בים שהתגלו על ידי כלי טיס של מערכת הביטחון. לאורך כל היום ובסריקות אינטנסיביות בים, לא נמצאו עד כה כל ממצאים המעידים על זיהום שמן בים. ולכן החלטנו לסגור את האירוע".

"עם זאת, נמשיך לעמוד על המשמר, תוך בחינת תוצאות דיגומים והמקור לחשדות", הוסיפה זנדברג, "אירוע 'זפת בסערה' שהתרחש לפני כשנה הראה לנו כמה חמורה יכולה להיות התוצאה של אירוע מהסוג הזה. זו הסיבה שאנו זהירים ונערכים לרע ביותר, ועם זאת מקווים לטוב ביותר".