משרד הבריאות ימליץ: 50 אנשים בחלל סגור והחזרת התו הסגול

קצב ההכפלה מדאיג את אנשי משרד הבריאות, אך ההערכה היא שההגבלות לא ימנעו את הסגר אבל יאטו את קצב התפשטות התחלואה; המשטרה תצא למבצע אכיפה חסר תקדים ותאכוף את התו הירוק ועטיית המסיכות

זמן צפייה: 01:29

מספר החולים קשה הכפיל את עצמו בתוך שבועיים, וקצב ההכפלה הזה הביא את משרד הבריאות לגבש הערב (שני) שורת המלצות להגבלות חדשות-ישנות שיובאו לאישור כבר בימים הקרובים.

בראש ובראשונה מדברים במשרד על החזרת הגבלות ההתקהלויות, עם קצת יותר אנשים מהסיבובים הקודמים - 100 אנשים בהתקהלות בחוץ ו-50 בחלל סגור. במקומות שפועלים במסגרת התו הירוק - אירועי תרבות, ספורט וחדרי כושר - עד 500 אנשים בפנים ואלף איש באוויר הפתוח. גם על החזרת התו הסגול דנים במשרד, לרבות בנתב"ג, מה שייחייב באופן טבעי את צמצום הטיסות.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן נגד הסגר: לא ברור אם זה גורם לירידה בתחלואה

ממונה הקורונה: אנשים יצטרכו להחליט – להיבדק כל יום או להתחסן

אלפי קצינים פנו לגנץ: הקם ועדת חקירה לפרשת הצוללות

במשרד הבריאות מעריכים הערב שההגבלות האלו הן לא מה שימנעו את הסגר, אבל הן כן יאטו את קצב התפשטות התחלואה, לכן הדילמה היא האם ללכת לסגר בחגים, ואז המחיר הכלכלי יהיה פחות חמור, כי יש פחות ימי עבודה למשק בזמן החגים, או ללכת לסגר כשמערכת הבריאות תניף את הדגל האדום, וזה יקרה כשנגיע ל-1200 חולים קשים. כמו כן נשקל להוריד את גיל ההתחסנות במנה השלישית לבני 50. בכל אופן, התקוות במשרד הבריאות גם הערב הן שמבצע החיסון השלישי יצליח לא רק להאט את קצב ההכפלה של החולים הקשים, אלא לבלום אותו לחלוטין.

גורם במשטרה אמר לחדשות 13 הערב כי החל ממחר תצא המשטרה במבצע אכיפה חסר תקדים, בעיקר בתחום המסיכות, על חשבון משימות אחרות של המשטרה. המשטרה תאכוף את הגבלות התו הירוק והמבודדים, ובראש המשימה עטיית מסיכות, בסדרי גודל שלא היה מאז תחילת המגפה.

ישראל עקפה בימים האחרונים את ארצות הברית, צרפת ובריטניה במספר המאומתים לכל מיליון תושבים. מבחינת מאושפזים בבתי החולים מצבה של ישראל לא נורא לעומת המדינות האחרות, אם כי הפער לעומת בריטניה שוב הולך ונסגר. חשוב לזכור כי בישראל יש פחות רופאים ומיטות ביחס לאוכלוסייה, כך שמערכת הבריאות שלנו עלולה להיקלע למצוקה מוקדם יותר.