מהיום: מדיניות הבידודים החדשה נכנסה לתוקף

החל מחצות, בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת, מחוסנים ומחלימים שייחשפו לחולה מאומת יבצעו בדיקת אנטיגן - ובמקרה של תוצאה שלילית יהיה פטור מבידוד

קורונה ישראל רחובות מסיכות מסכות
הקורונה בישראל | צילום: רויטרס

מדיניות הבידודים החדשה נכנסת לתוקף הלילה (בין רביעי לחמישי) בחצות, בכפוף לחתימת מנכ"ל משרד הבריאות על הצו הרלוונטי ובאישור ועדת הבריאות של הכנסת. כפי שהוחלט, מחוסן או מחלים שנחשף לחולה מאומת, ללא אבחנה בין הווריאנטים השונים, יבצע בדיקת אנטיגן מוסדית, ובמקרה של תוצאה שלילית יהיה פטור מבידוד. מימון בדיקת האנטיגן יהיה על חשבון המדינה.

במקרה של תוצאה חיובית, מחוסנים ומחלימים יבצעו בדיקת PCR, ואם גם היא תהיה חיובית - יכנסו לבידוד למשך עשר ימים עד להחלמה באישור רופא. במהלך שבעת הימים שלאחר החשיפה, מומלץ להימנע מהימצאות במקומות הומי אדם לצרכי בילוי ופנאי, וממגע עם אוכלוסיות בסיכון גבוה.

מי שאין לו חיסון בתוקף וייחשף למאומת יצטרך לבצע בדיקת PCR, ובמקרה של תוצאה שלילית ישהה בבידוד למשך 14 יום מהמגע האחרון עם החולה, ואפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.

מדיניות הבידודים החדשה
מדיניות הבידודים החדשה | צילום: משרד הבריאות

אדם מחוסן או מחלים המטפל בקטין מתחת לגיל 12 או חסר ישע מאומת, ישהה בבידוד עד לקבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שיבצע החל מהיום האחרון לבידוד של החולה בו הוא מטופל. לא מחוסנים המטפלים בחולה מאומת יכנסו לאחר הטיפול לבידוד של 14 יום, עם אפשרות לקיצור בידוד עם תוצאת בדיקת PCR שלילית ביום השביעי.