רה"מ: "היעד - לחסן כ-90% מגילאי ה-50 פלוס בשבועיים"

נתניהו הודיע על ניסיון להגביר את מבצע החיסונים, אמר שבשבוע הבא תחל פתיחה הדרגתית והבהיר כי לא תהיה דחייה של הדיון במשפטו. אדלשטיין: "שוקלים להוריד את גיל המתחסנים בימים הקרובים"

זמן צפייה: 01:58

"היעד הלאומי שלנו הוא לחסן לפחות 90% מבני ה-50 פלוס בתוך כשבועיים" - כך אמר הערב (שלישי) ראש הממשלה בנימין נתניהו בהצהרה מיוחדת שנשא לתקשורת, זאת כמה ימים לפני תום הסגר השלישי וברקע מניין הנדבקים היומי - שמוסיף להיות גבוה. כיום, הסביר, "77% מבני ה-50 פלוס כבר התחסנו".

ההצהרה המלאה: 

כחודש וחצי לאחר תחילת מבצע החיסונים, ובעוד המוטציות ממשיכות להתפשט, ישראל נמצאת ב"מירוץ בין מבצע החיסונים לבין המוטציה", לדברי נתניהו. "המבצע הוא המפתח שלנו לתוכנית היציאה מהקורונה. המוטציה מכה לא רק בנו - אלא בכל העולם. מדינות אחרות מאריכות את הסגר בשבועות רבים".

על פי הנתונים שהציג ראש הממשלה, 97% מהנפטרים - כמו גם 93% מהחולים הקשים, הינם בני 50 פלוס. "אם הצלחנו לחסן ולהגן על בני ה-50 - במידה רבה אנחנו בדרך לניצחון על הקורונה", אמר. "חיסון המבוגרים מאפשר לנו לצאת בהדרגה (מהסגר) ולהציל חיים".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ליברמן הציג את הרשימה לכנסת: "לא נשב עם ש"ס ויהדות התורה"

תוצאות הניסוי קובעות: החיסון הרוסי ספוטניק נמצא יעיל ב-91.6%

יובל כרמי הוא הפסיכולוג מי-ם החשוד שביצע עבירות מין במטופלות

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

שלושה ימים לפני תום הסגר, עדכן נתניהו כי "כבר בשבוע הבא נתחיל עם פתיחה הדרגתית". ולמרות שהבהיר כי ישראל תצא בזהירות מהסגר לנוכח "מה שקורה בכל העולם", הסביר כי שלושה ימי סגר נוספים, משמעותם "עוד כ-200 אלף איש מוגנים".

"אם לא נהיה זהירים בפתיחה, אנחנו נגזור את דינם של אנשים. זו לא תחרות בפופוליסטיקה. אני מבקש להתעלות מעל כל שיקול. אנחנו לא רוצים להפסיד בתחרות למוטציה. לא יכול להיות הפופוליסטיקה הזאת", סיכם.

חיסון נגד קורונה
חיסון נגד קורונה | צילום: רויטרס

אמש פורסם בחדשות 13 כי פרקליטיו של נתניהו שוקלים לבקש דחייה נוספת של הדיון בעניינו - אם הסגר יוארך. הערב, לשאלת כתבת חדשות 13 באשר לקשר שבין משפטו לבין הארכת הסגר, השיב: "החלטנו בחוק שבתי המשפט יהיו פתוחים בכל מצב. המשפט יתנהל כסדרו".

אחרי הפרסום אצלנו במהדורה, נערכה ישיבה בין הפרקליטים של ראש הממשלה לבין מקורביו. חלקם עדיין סבורים כי יש להגיש את הבקשה לדחיית הדיון אם הסגר יוארך, אולם הפרקליטים דווקא חושבים כי אין צורך להגיש בקשה יזומה כזו, ואם השופטים ירצו - הם יידחו את הדיון מיוזמתם.

מסעדה בתל אביב סגורה לקבל קהל ואיסוף עם החלת הסגר השלישי | צילום: רויטרס

מייד אחרי ראש הממשלה, היה זה שר הבריאות שנשא דברים, והסביר מדוע משרד הבריאות מתעקש שלא לצאת מהסגר לפני יום ראשון בערב: "אם נפתח לקראת סוף השבוע אחרי הסגר הארוך שהיה, אנחנו נראה מסחר ומגעים בין בני משפחה. היום הזה יכונה בהמשך 'יום שישי השחור', ואנחנו צריכים להימנע מזה".

"בימים הקרובים נסכם את הישיבות שלנו עם משרד החינוך לגבי פתיחה זהירה של שנת הלימודים, וגם עם מגזרים שונים במשק שחווים קושי", הוסיף אדלשטיין. "כמו כן, נציג את התוכנית הזהירה וההדרגתית של היציאה מהסגר. אם נעמוד ביעד של החיסון - הגרף העולה של המתחסנים בני ה-50 פלוס יאפשר לנו לצייר לצידו גרף נוסף של הפתיחה במשק, כך שאחד יעקוב אחרי השני".

שר הבריאות יולי אדלשטיין
שר הבריאות יולי אדלשטיין | צילום: לע''מ

בשלב זה, התייחס שר הבריאות לירידה במניין המתחסנים היומי, וגילה: "אנחנו רואים ירידה בהיענות לחיסונים. הנחנו את קופות החולים לעשות מאמץ להעלות את המספרים. אנחנו שוקלים להוריד את גיל המתחסנים כבר בימים הקרובים - גם צעירים צריכים להתחסן".