"האם היוהרה גרמה לכישלון בטיפול במגפה?": התבטאויותיו של אש

ממונה הקורונה החדש התייחס לפני כחודש למאמר בכתב העת "Nature" ותהה אם המגפה מתפשטת בשל "חטא היוהרה". על פרסום העמידה במדדי ראש הממשלה: "עוד ביטוי לאבסורד בהתמודדות עם המגפה"

זמן צפייה: 05:07

ממונה הקורונה החדש פרופ' נחמן אש, שייכנס לתפקידו בתום החפיפה ב-13.11, התייחס לפני כחודש למאמר שפורסם בכתב העת המדעי היוקרתי "Nature", וצייץ: "חטא היוהרה כגורם לכישלון לאומי בטיפול במגיפה - האם נכון גם לגבינו?".

לפני כחודש וחצי, כתב: "המשך הפרסום היומי של העמידה ב'מדדי ראש הממשלה' ע"י מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מהווה עוד ביטוי לאבסורד בהתמודדות עם המגפה. את היעד העליון של מספר החולים הקשים עברנו מזמן ואוטוטו עוברים את היעד העליון של מספר החולים הקשים. לא כדאי להפסיק לפרסם את המדדים הללו?".

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

כאמור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הבריאות יולי אדלשטיין סיכמו היום כי אש ימונה לפרויקטור הקורונה במקום פרופ' גמזו, שמסיים את תפקידו בקרוב. מחר הוא צפוי להתחיל חפיפה עם גמזו, שנעתר לבקשת משרד הבריאות וימשיך בתפקידו עד 13.11. אש, בן 59, נשוי ואב לשלושה, שימש עד לאחרונה כראש חטיבת הבריאות של "מכבי".

בשיחה עם חדשות 13, סיפר אש כי קיבל את הבשורה זמן לא רב לפני ההודעה שיצאה לתקשורת. לדבריו, תחומי האחריות שלו יהיו דומים לאלה של גמזו. "לא הצבתי עדיין מטרות, אני קודם כול רוצה ללמוד, ואז נוכל לדבר ולהציג".

פרופ' נחמן אש
פרופ' נחמן אש | צילום: חדשות 13

יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, בירך על המינוי החדש: "אתגרים רבים מונחים על שולחנו, החל מאיזון בין בריאות לכלכלה ועד בין מקצועיות לפוליטיקה. בהזדמנות זו מודה לפרופ' גמזו על שעשה הכל כדי לקדם את המאבק בנגיף, בתנאים לא תנאים".

פרופ' רוני גמזו, מסר בתגובה: "אני שמח על בחירתו של פרופ' אש לפרויקטור הבא, אמשיך לסייע גם לאחר סיום החפיפה, לייעץ ולהיות זמין לכל בקשה שלו. תקופה זו מאתגרת במיוחד לאור הצורך בחזרה בטוחה ומדורגת לשגרת קורונה, תוך ביסוס השליטה שלנו בהפחתת התחלואה".