החשש במערכת הבריאות: "גם אם רק 300 רופאים יעזבו - אנחנו בבעיה"

לאחר שאלפי רופאים ורופאות ביררו פרטים לגבי עזיבת הארץ כתוצאה מקידום חוקי המהפכה המשפטית - גובר החשש במשרד הבריאות מההשלכות על בתי החולים בארץ. על פי סביבתו של מנכ"ל משרד הבריאות, גם עזיבה של מאות רופאים בלבד תותיר ריק שיהיה קשה למלא

זמן צפייה: 01:09

החשש במערכת הבריאות גובר, לאחר שאלפי רופאים הצטרפו עד כה לקבוצת ה"רילוקיישן" לרופאים, שנפתחה באפליקציית המסרים "וואטסאפ". בפגישה מקוונת שקיים אתמול (רביעי) מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן-טוב, במטרה להעביר מסרים מרגיעים לרופאים, השתתפו 200 בני אדם בלבד. במהלך המפגש, לא ניתנה לרופאים זכות דיבור והכמות הדלה של המשתתפים בלטה.

במשרד הבריאות מודאגים מאוד מהאפשרות לפיה אפילו מעטים מהרופאים שביררו פרטים לגבי עזיבת הארץ יממשו את איומם. בסביבתו של בר סימן-טוב אמרו: "גם אם רק 300 רופאים יעזבו - אנחנו בבעיה". בימים הקרובים, צפויים גורמים במשרד הבריאות לגבש תוכנית פעולה להמשך ובמקביל לפנות לרופאים ששוקלים לעזוב את הארץ בבקשה שישקלו מחדש.

קבוצת הרילוקשיין בוואצאפ

נזכיר כי שלשום פתחה ההסתדרות הרפואית בשביתה שאמורה הייתה להימשך לאורך 24 שעות, כמחאה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות. עם זאת אחר הצהריים, בתום דיון בבקשה לצו מניעה שהגיש שר הבריאות משה ארבל - הורה בית הדין לעבודה על הפסקה מיידית של השביתה.