מחאת הרופאים: אי-הגעה למילואים וקריאות לשביתה במערכת הבריאות

מאות רופאים המשרתים במילואים הודיעו כי בכוונתם למסור לקצין הרפואה הראשית בצה"ל הודעות על הפסקת התנדבותם למילואים, בעקבות קידום חוקי המהפכה המשפטית. במקביל, בבתי החולים ברחבי הארץ מתגברות הקריאות להשבתת מערכת הבריאות: "הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה"

זמן צפייה: 00:35

מאות רופאים צבאיים במילואים הודיעו היום (שני) כי מחר יקיימו "מסירה המונית של מכתבי אי התייצבות" מחוץ ללשכת קצין רפואה ראשי בתל השומר. בתוך כך, גוברים הלחצים מצד בתי החולים השונים ברחבי הארץ על ההסתדרות הרפואית, בדרישה שיודיעו על שביתה והצטרפות למחאות נגד המהפכה המשפטית.

תחת הכותרת "לא נשרת דיקטטורה", פירסמו מאות רופאי המילואים, מטפלי בריאות הנפש ופראמדיקים הודעה בה הצהירו כי בכוונתם להתכנס מחר מול לשכתו של קצין הרפוא הראשי בצה"ל, תא"ל אלון גלזברג, במטרה למסור מאות מכתבי אי תייצבות למילואים. לטענת אנשי הרפואה המוחים, הם יבצעו את המהלך "בעקבות הדהירה החד צדדית של הממשלה לחקיקת חוקי ההפיכה המשטרית שיהפכו את ישראל לדיקטטורה".

מטעם "פורום הרפואה הצבאית" נמסר: "הממשלה דוהרת לעבר דיקטטורה ולא משאירה לנו ברירה. אם החוק לביטול עילת הסבירות יעבור, לא תהיה הגנה לחיילי צה"ל, ובכלל זאת לחיילי המילואים. לא נוכל לעמוד מנגד ! אין צבא עם בדיקטטורה ואנחנו לא נשרת דיקטטורה".

מחאת רופאים (ארכיון)
מחאת רופאים (ארכיון) | צילום: רויטרס

במקביל, גוברים כאמור הלחצים מצד רופאי בתי החולים השונים בחבי הארץ על ההסתדרות הרפואית, אשר איימה כבר בשבוע שעבר בהשבתת מערכת הבריאות במידה והחקיקה של הקואליציה תמשך. סגן יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, ד"ר זאב פלדמן, אמר בכינוס של רופאים בבית החולים שיבטא תל השומר: "אני רוצה שמכינוס החירום הזה תצא קריאה מאוד ברורה, הציבור ועובדי הבריאות בשיבא מבקשים מהנהגת ההסתדרות הרפואית - שביתה".

בתוך כך, הודיע "פורום העסקים", הכולל 75 בכירים במשק, כי אין בכוונת חבריו להצטרף ליום השיבוש מחר ולשבות. עם זאת, בהודעת הפורום הזהירו הבכירים: "החקיקה החד צדדית תביא לנזק עצום לכלכלה הישראלית, תפרק את צבא העם, תפגע בחוסן הלאומי של מדינת ישראל, ותביא לקרע בלתי הפיך בעם". בנוסף, איים הפורום כי "הבאת החקיקה לנקודת האל חזור באופן חד צדדי תוביל את הפורום לנקוט בכל האמצעים על פי דין, לעצירת המשק".