לראשונה בעולם: ישראל אישרה מכירת בשר מתורבת מבוסס בקר

במסגרת תוכנית פיילוט של משרד הבריאות לבחינה של חלבון אלטרנטיבי, אושר לראשונה מוצר "מזון חדש" הכולל תרבית תאים שמקורם מבקר ולא מתאי עוף. המוצר, שפותח ע"י חברת "אלף פארמס", עבר הליך אישור מורכב ופרטני על מנת לבדוק את הבטיחות שלו - ובסופו אושר לשיווק לכלל הציבור בישראל

יוצר במעבדה
בשר מתורבת | צילום: שאטרסטוק

משרד הבריאות הודיע היום (רביעי) כי לראשונה בעולם, אושר מוצר מזון הכולל תרבית תאים שמקורם מבקר ולא מתאי עוף, המוכר גם כ"בשר מתורבת". המוצר אושר במסגרת תוכנית פיילוט לבחינה של חלבון אלטרנטיבי, הנעשה בשירות המזון הארצי במשרד הבריאות.

בשר מתורבת מוגדר כ"מזון חדש" ולכן אישורו דורש תהליך אישור מורכב ופרטני בדומה לנעשה בעולם -  וזאת על מנת לשמור על בריאות הציבור. במסגרת זו, כל מזון חדש נבחן לגופו כיוון שלכל חברה יש מאפיינים טכנולוגיים ותהליכי ייצור שונים.

משרד הבריאות ביצע הערכה של היבטי הבטיחות הקשורים לצריכת מזון חדש זה של חברת "אלף פארמס", ולאחר שעבר את כל ההערכות, ניתן האישור לשיווק המוצר לכלל הציבור בישראל.

יוצר במעבדה
בשר מתורבת | צילום: שאטרסטוק

מנהלת המחלקה לניהול סיכונים במזון, ד"ר זיוה חממא, הגיבה בנושא: "אישור זה הופך את ישראל למדינה הראשונה בעולם שמאשרת תרבית תאי בקר כמזון, ולמובילה עולמית בתחום. שירות המזון הארצי במשרד הבריאות ממשיך לקיים שיח רחב עם חברות שונות בתחום החלבון האלטרנטיבי בישראל, על מנת לקדם את התחום ולוודא שהמוצרים שישווקו בישראל יהיו בטוחים לשימוש".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "ישראל היא המדינה הראשונה שמאשרת מכירת בשר מתורבת. זוהי פריצת דרך עולמית בתחום החלבון האלטרנטיבי ובשורה חשובה בתחומי ביטחון המזון, הגנת הסביבה והדאגה לבעלי החיים".