דלקת הכבד המסתורית: מספר המקרים החשודים בישראל עלה ל-20

לאחר שבשבוע שעבר דווח כי 12 ילדים בארץ אושפזו לאחר שסבלו מדלקת הכבד, לידי חדשות 13 הגיעו נתונים לפיהם נוספו 8 מקרים חדשים של תחלואת הכבד החריגה בקרב ילדים. נכון לעכשיו, זוהו 169 מקרים של הדלקת ב-11 מדינות

זמן צפייה: 02:50

מספר המקרים החשודים בדלקת הכבד המסתורית בישראל עלה ל-20 - כך נודע היום (ראשון) לחדשות 13, כאש במהלך סוף השבוע נוספו עוד 8 מקרים חדשים.

כזכור, בשבוע שעבר משרד הבריאות עדכן כי 12 ילדים אושפזו בחודשים האחרונים לאחר שסבלו מדלקת כבד המסתורית שמתפשטת בבריטניה ובמדינות נוספות. לפי נתונים שהגיעו מבתי החולים שערי צדק בירושלים ושניידר בפתח תקווה, 2 ילדים נזקקו להשתלת כבד לאחר שאושפזו במצב חמור.

ילד שוכב במיטת בית חולים
ילד שוכב במיטת בית חולים, אילוסטרציה | צילום: אימג' בנק / Getty Images

במקביל, ממשרד הבריאות נמסר כי לא מדובר בהיקף חריג של מקרי תחלואת כבד. כמו כן, מעתה מקרים חשודים של תחלואת כבד יועברו למעבדה המרכזית לנגיפים של משרד הבריאות על מנת לשלול הימצאות של וירוס לא מוכר.

מוקדם יותר היום דיווח ארגון הבריאות העולמי כי לפחות 169 מקרים של דלקת כבד חריפה בילדים בגילאי חודש עד 16 זוהו בהתפרצות הכוללת כעת 11 מדינות. בין המקרים, לפחות ילד אחד מת ו-17 ילדים נזקקו להשתלת כבד.

התסמונת הקלינית שזוהתה על פי ארגון הבריאות העולמי היא "הפטיטיס חריף (דלקת כבד) עם אנזימי כבד מוגברים בצורה ניכרת". מקרים רבים דיווחו על תסמינים במערכת העיכול כגון כאבי בטן, שלשולים והקאות, ולרוב המקרים שדווחו לא היה חום, אמר ארגון הבריאות העולמי, והנגיפים הנפוצים הגורמים לדלקת כבד נגיפית חריפה - כגון נגיפי הפטיטיס A, B, C, D ו-E - לא זוהו באף אחד מהמקרים הללו.