במקום תו ירוק - תו סגול מחמיר: סיבוב פרסה במתווה הקניונים

פרסום ראשון: הממשלה צפויה לזנוח את מתווה התו הירוק בקניונים. שרת הכלכלה ברביבאי וסגן השר קארה יזמו תו סגול מחמיר שבמסגרתו יגויסו צוותים לאכוף את התו הסגול הקיים, באזורי ההסעדה יוכלו לאכול רק בעלי תו ירוק ויוצבו עמדות בדיקת אנטיגן מחוץ לקניונים

זמן צפייה: 02:07

הולכים אחורה: התו הירוק בקניונים לא יופעל מחר ובמקומו יהיה תו סגול מחמיר חדש. כך נודע הערב (חמישי) לחדשות 13. שרת הכלכלה אורנה ברביבאי וסגן השר אביר קארה יזמו את המהלך.

במסגרת המהלך, צוותים יגויסו לאכוף את התו הסגול הקיים, באזורי ההסעדה אסור יהיה להוריד מסכה ולאכול אלא לבעלי תו ירוק בלבד. בנוסף, עמדות בדיקת אנטיגן יוצבו מחוץ לקניונים כמו גם מתחמי עידוד חיסונים.

כזכור, בעקבות התפשטות זן האומיקרון בעולם, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ החליטו השבוע, בתום דיון עם גורמי מקצוע - על שורת צעדים לבלימת העלייה בתחלואה. בתוך כך, הוחלט על החלת התו הירוק בקניונים, במתווה הצמידים, ונקבע כי ההחלטות ייכנסו לתוקפן ביום שישי בכפוף לאישור הממשלה.

במסגרת המתווה, הוחלט כי כל בעלי תו ירוק שייכנסו לקניון יקבלו צמיד בצבע מסוים (שישתנה בכל יום). מי שלא יציג תו ירוק לא יקבל צמיד ויוכל להיכנס רק לצורך שירות חיוני ולקבל רק שם שירות. בנוסף, הוחלט כי מי שיתחסן בחיסון ראשון יוכל לקבל תו ירוק זמני ל-30 יום.

בעקבות ההחלטה, בעלי הקניונים והעסקים איימו לעתור לבג"ץ והודיעו: "לא נתייג לקוחות. אם מדינת ישראל רוצה שנעמוד בכניסה לקניון - שתשלח משטרה. עובדי הקניונים לא יעשו את ההבדלה הזאת".

בנוסף, במהלך הדיון דנו הגורמים במתווה הבידוד לשבים מחו"ל וראש הממשלה הציע לסמן את כלל המדינות שלא מרצפות לזן האומיקרון - כאדומות. כלומר, את רוב המדינות בעולם. הורוביץ אמר לו בתגובה: "השתגעת? לא יהיה מקום במלוניות הקורונה". ראש שירותי בריאות הציבור ד"ר אלרעי פרייס הציעה כפשרה להגדיר את כל אירופה כאדומה.