צוות המומחים החליט: ממליצים לאשר חיסון ילדים נגד קורונה

ברוב של 73 בעד מול 2 נגד, המליצו חברי הצוות לטיפול במגפות לחסן ילדים בגילאי בני 11-5. כעת, אחרי ההמלצה, מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' נחמן אש יחליט כיצד לפעול

זמן צפייה: 03:48

הצוות לטיפול במגיפות (הצט"מ) החליט להמליץ הערב (רביעי) על מתן חיסוני קורונה לילדים בגילאי 11-5 ברוב של 73 בעד מול 2 נגד. לגבי מחלימים, 35 המליצו לחסן ילדים מחלימים כתלות בזמן שעבר מאז המחלה, 8 הצביעו בעד ללא תלות במועד.

שאל נוטספת עליה הצביעו היא האם לדחות את חיסון הילדים עד לסימנים של גל קורונה חדש. 65 הצביעו שלא לדחות ואילו 8 הצביעו בעד. הצוות לטיפול במגפות הוא צוות עצמאי המייעץ למשרד הבריאות ומורכב ממומחים שונים ממספר גופים וללא תמורה. המלצתו תועבר למנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש והוא יחליט כיצד לפעול.

במהלך הדיון הוצגה, בין היתר, מצגת בסגנון "מה היה קורה אילו" חיסנו את הילדים טרם הגל הרביעי ואילו השלכות יש לכך על חיסונם כעת – על ידי פרופ' ניר גביש מהטכניון וד"ר עמית הופרט ממכון גרטנר. בפני הפורום עמדו מספר שאלות מעבר לשאלה אם להמליץ על החיסון, ביניהן אם לדחות את התחלת מתן החיסונים לניצני הגל הבא אבל לאפשר לילדים ומשפחות בסיכון ואחרים להתחסן כבר כעת וכן האם להמליץ על הבוסטר לגילאי 12-15 לאור העובדה שעוד מעט מסתיימים 5 חודשים מאז החיסון השני.

חיסון הקורונה של ענקית התרופות פייזר
חיסון הקורונה של פייזר | צילום: רויטרס

כזכור, הדיון וההצבעה על החיסון לילדים היו סגורים, לאחר שבשבוע שעבר התקיים החלק הראשון והפתוח בדיון. במהלך החלק הראשון הציגו נציגי פייזר נתונים על הניסויים שנערכו בחיסון וסטטיסטיקות והערכות לגבי חיסון ילדים. לאחר מכן עלו נציגים מהציבור, שאלו שאלות ונענו על ידי המומחים.

מכלול השיקולים שהשפיע על ההחלטה לנהל את הדיון באופן סגור כלל בין היתר את האפשרות לניהול שיח חופשי ופתוח בסוגיה הרגישה והמכרעת, על רקע השיח האלים הרווח בנושא, ובמשרד טוענים כי הוא עשוי להשפיע על מהלכו של הדיון.