מת מפצעיו טדסה טשומה, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים

טדסה טשומה בן מאדה, בן 51, נפצע בפיגוע בירושלים ואושפז בבית החולים שערי צדק שבעיר. שלושה ימים לאחר מכן הודיע המרכז הרפואי כי נקבע מותו: "צוותי הטראומה והטיפול הנמרץ נלחמו על חייו - אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד"

זמן צפייה: 02:29

בית החולים שערי צדק הודיע הערב (שבת) כי טדסה טשומה בן מאדה, בן 51, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים - מת מפצעיו אתמול. מהמוסד הרפואי נמסר: "צוותי הטראומה והטיפול הנמרץ של שערי צדק נלחמו על חייו, אך לצערנו פציעתו הייתה אנושה מאוד. אנו משתתפים בצערה הכבד של המשפחה ושולחים את תנחומינו. הלווייתו תתקיים מחר ב-12:30 בהר המנוחות.

"משפחתו של טדסה ז"ל מודה לעם ישראל על התמיכה ומבקשת לכבד את פרטיותה ולהימנע מפנייה לבני המשפחה".

אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים
אריה שצ'ופק, שנרצח בפיגוע בירושלים

ראש הממשלה היוצא יאיר לפיד אמר: "הלב נשבר מצער על פטירתו של טדסה טשומה, שנפצע אנושות בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר. צוותי הרפואה נלחמו על חייו עד הרגע האחרון. טשומה עלה לישראל מאתיופיה לפני 21 שנה והותיר אחריו אישה ושני ילדים. בשם ממשלת ישראל ואזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו וחבריו".

ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו אמר: "בשם כל אזרחי ישראל אני שולח תנחומים מעומק הלב למשפחתו של טדסה טשומה בן מאדה, שנפצע אנושות בפיגוע בכניסה לירושלים ונפטר בסוף השבוע מפצעיו. בשבוע שעבר ביקרתי את משפחתו המסורה שעטפה אותו בחום ובאהבה, ואת הרופאים שנלחמו בגבורה על חייו כנגד כל הסיכויים. אני מחבק את המשפחה בשעה קשה זו. יהי זכרו ברוך".

זירת הפיגוע בירושלים
זירת הפיגוע בירושלים | צילום: רויטרס

המטענים הכילו מסמרים. הזירה בירושלים
המטענים הכילו מסמרים. הזירה בירושלים | צילום: רויטרס

הפיגוע הכפול התרחש ביום רביעי ונרצח בו אריה שצ'ופק, בן 16 מירושלים, שהיה בדרכו לישיבת "בית מאיר" בבית שמש והוא נטמן באותו יום בהר המנוחות. סמוך ל-07:00 התפוצץ מטען חבלה בכניסה לעיר. זמן קצר לאחר מכן נשמע פיצוץ נוסף בצומת בכניסה לשכונת רמות בעיר. 26 בני אדם נפגעו בשני הפיצוצים.

מבדיקה של חבלני משטרת ישראל בשתי הזירות עלה כי מדובר במטעני חבלה שונים שהונחו בשתי הזירות, ככל הנראה על אופניים. המטענים הכילו מסמרים והופעלו באמצעות טלפונים, המחבלים נמלטו. בעקבות האירועים, ראש הממשלה יאיר לפיד כינס הערכת מצב ביטחונית ב-12:00 בקריה בתל אביב עם שר הביטחון בני גנץ, השר לביטחון הפנים עמר בר-לב וגורמים ביטחוניים נוספים.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יעקב שבתאי הגיע לזירת האירוע - ואמר: "יש לנו מתווה של פיגוע שהרבה שנים לא ראינו כמותו, שני פיגועים ברצף. אנחנו לא יודעים כרגע להגיד האם מדובר במפגע בודד או בחולייה מפוצלת. כרגע עיקר המאמץ של משטרת ישראל הוא סריקות באזורים המועדים לפורענות, אם זה בתחנות אוטובוסים או ריכוזי קהל".

עד עתה אף ארגון לא לקח אחריות על הפיגוע, אולם חמאס בעזה מיהרו להגיב ולברך. חקירת האירוע מתנהלת כרגע בהובלת שירות הביטחון הכללי, שעוקבים אחר מצלמות האבטחה שפרוסים לאורך ציר התנועה.