רופאי נתניהו סברו כי הוא בסכנת חיים - והבהילו אותו לביה"ח

פרסום ראשון: לחדשות 13 נודע כי לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו, שעבר בלילה השתלת קוצב לב בביה"ח שיבא, הובהל למרכז הרפואי. בניגוד לדברי נתניהו, מכשיר הניטור לא ציפצף - אלא הופעל על-ידו כשחש סחרחורת. במשך 12 שניות סבל ראש הממשלה מהפרעת קצב, ולפי רופאיו הוא היה בסכנת חיים והובהל לבית החולים בדחיפות

זמן צפייה: 02:40

פרסום ראשון: בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו עדיין שוהה בבית החולים שיבא בתל השומר לאחר שעבר בלילה השתלת קוצב לב, נחשפו הערב (ראשון) במהדורה המרכזית פרטים חדשים על הלילה הדרמטי של ראש הממשלה, שמהם עולה כי הוא חש ברע, ורופאיו סברו כי הוא בסכנת חיים. לאחר מכן הוחלט להבהיל אותו לבית החולים.

בניגוד לדבריו של נתניהו, מכשיר הניטור לא ציפצף - אלא הופעל על-ידו כשחש סחרחורת. במשך 12 שניות סבל ראש הממשלה מהפרעת קצב, ולפי רופאיו הוא היה בסכנת חיים והובהל לבית החולים בדחיפות.

הלילה הדרמטי של נתניהו
הלילה הדרמטי של נתניהו

בשבוע שעבר התעלף נתניהו בביתו שבקיסריה, נפל ונחבל בראשו. בנוסף, הוא סובל מהפרעת הולכה חשמלית בליבו, שנקראת (RBBB (Right bundle branch block. מדובר בהפרעה שניתן אמנם לחיות איתה, אך אם היא מלווה בתסמינים כמו סחרחורות והתעלפות - מתעורר חשד להפרעות קצב מסכנות חיים, כגון פרפור חדרים.

בתוך כך, אחר הצהריים פרסם ראש הממשלה בנימין נתניהו סרטון מבית החולים שיבא בתל השומר, ואמר כי הוא "מבקש להודות לרבים מכם שדרשתם בשלומי. שלומי מצוין. מחר בבוקר אני מצטרף לחבריי בכנסת".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2307231559' autoplay='0' credit='' desc='נתניהו: "כפי שאתם רואים שלומי מצוין"' poster='' kid='1_4ne48ri4' duration='26']

לאחר ביצוע ההליך נמסר מהמרכז הרפואי שיבא: "במהלך הלילה התריע מכשיר הניטור של ראש הממשלה נתניהו על הפרעת קצב בליבו. בהמלצת רופאיו, הוחלט להשתיל בליבו קוצב לב. ההליך התבצע תחת טשטוש, ע"י פרופ' רועי בינרט ופרופ' איל נוף, ועבר בהצלחה, ללא סיבוכים. מצבו הרפואי של ראש הממשלה טוב, והוא ישאר להשגחה במחלקה הקרדיולוגית בשיבא".

כזכור, כאשר נתניהו אושפז לפני כשבוע, מלשכתו ומבית החולים שיבא נמסר כי הוא הגיע למרכז הרפואי בעקבות התייבשות, אך הוא טופל במחלקה הקרדיולוגית, ולאחר האשפוז הושתל בגופו הולטר תת-עורי, אשר נועד לנטר את פעילות הדופק.