שרים בממשלה: צפויות הגבלות נוספות על המשק - אך לא השבתה מלאה

חרף ההמלצה על סגר כללי, עליה פורסם לראשונה בחדשות 13, לפי גורמים רה"מ נוטה להסתפק בצעדים פחותים. משרד הבריאות: "צפויים להגיע לשיא התחלואה בעוד כחודש – רוצים להכפיל את כמות הנבדקים״

זמן צפייה: 07:28

ראש הממשלה בנימין נתניהו נוטה לדחות את עמדת משרד הבריאות להשבתה מלאה של המשק – בשל התנגדות משרד האוצר למהלך. כך מסרו הערב (שני) שרים בממשלה. בשל כך, צפויה הערב החמרה נוספים בהגבלות על אזרחי ישראל, אך לא סגר כללי.

מוקדם יותר, התריע המשנה למנכ"ל משרד הבריאות פרופ' איתמר גרוטו, כי "שיא התחלואה עוד לפנינו ואנחנו צופים שהכמות תגדל למאה חולים ביום. על פי הערכות, שיא התחלואה צפוי להגיע בעוד כחודש עד חודש וחצי", עוד הוסיף כי "הגדלנו את כמות הבדיקות, אתמול נעשו 1,200, ואנו רוצים לעלות ל-2,400 בדיקות ביום. במצב אופטימלי נגיע לעשרת אלפים בדיקות יומיות".

בתוך כך, המליץ שר הבריאות יעקב ליצמן, להטיל סגר על קריית יערים - יישוב חרדי בהרי ירושלים שבו התגלו מקרי הדבקה רבים. כמאה משפחות ביישוב, המהוות עשירית מתושביו, כבר נמצאות בבידוד ביתי - בעקבות חשיפה למתפלל בבית הכנסת שנדבק בקורונה.

עוד בחדשות 13:

אפקט הקורונה נמשך: המסחר בבורסה שוב נפתח בירידות חדות

רופא נוסף באיכילוב נדבק בקורונה – מחלקה נסגרה

הנגבי התבקש לא להישבע בשל חשד לחשיפה לקורונה – והגיע בכל זאת

חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23
חיטוי המליאה טרם השבעת הכנת ה-23 | צילום: דינה וולמן - דוברות הכנסת

בד בבד, שר האוצר משה כחלון דחה בקשה של שר האוצר הפלסטיני שוכרי בשארה להעביר לרשות כ-650 מיליון שקל מכספי המיסים שישראל הקפיאה במסגרת חוק קיזוז משכורות מחבלים, כך אמרו לחדשות 13 פקידים ישראלים בכירים. לדבריהם, השר הפלסטיני ציין כי הרשות מבקשת שישראל תשחרר את הכספים כדי שתשתמש בהם להתמודדות עם משבר הקורונה. כחלון הבהיר לבשארה כי אינו יכול להעביר לרשות את הכספים המוקפאים כיוון שמדובר בחוק והוא לא יכול להפר אותו.

מוקדם יותר היום הודיע דובר צה"ל, הדי זילברמן, כי הוכרז עוצר יציאות למשך חודש בכל הבסיסים הסגורים. כמו כן, לדבריו, נשקלת האפשרות של דחיית גיוס אוגוסט, ובניסיון למנוע את התפשטות הנגיף בצבא, יירכשו בגדי מגן לצוות הרפואים. עם זאת, זילברמן הוסיף כי עוד לא נעשו בדיקות ייעודיות לקורונה בצה"ל, ועידכן כי יש חמישה חיילים שנדבקו במחלה ו-3,700 בבידוד, ביניהם גם קצינים בדרגת אלוף.

מסעדת טאיזו ריקה מאדם בצל מגפת הקורונה
מסעדת טאיזו ריקה מאדם בצל מגפת הקורונה | צילום: חדשות 13

בשיחה עם הכתבים הצבאים, דובר צה"ל אף רמז לירידה בפעילות איראנית, בעקבות התפרצות הווירוס: "יש מדינות עוינות לנו שחטפו הרבה יותר מאיתנו בסיפור הקורונה כך שהפעילות שלהם היא בנוהל מרודד".

אתמול פתח פיקוד העורף מוקד מידע משותף למד"א ולצה"ל, שיתגבר את המענה לציבור בכל הקשור לנגיף הקורונה. כ-100 אנשי מילואים מאיישים את המוקד, שמיועד למי שנמצא בבידוד בבית ופיתח תסמינים דוגמת חום מעל 38 מעלות, שיעול או קשיי נשימה. המוקד מאויש 24 שעות ביממה על ידי אנשי מד"א ואנשי פיקוד העורף בסדיר ובמילואים.

תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה
תיעוד ממתחם מבודדי הקורונה | צילום: חדשות 13

בסוף השבוע הודיע נתניהו על הגבלות נוספות כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה. בין היתר, נאסרו התקהלויות של יותר מעשרה אנשים. נוסף על כך, גם הפעילויות בגנים, בפעוטונים, בחינוך המיוחד ובמעונות היום הושבתו, וכל העסקים שקשורים לתרבות הפנאי, בין היתר מרכזי בילוי, מסעדות, בתי קפה, אולמות אירועים וחדרי כושר נסגרו. השירותים החיוניים נשארו פתוחים.

כמו כן, הודיע נתניהו כי ישראל תפעיל אמצעים טכנולוגיים כדי להיאבק בנגיף. עם זאת, הבהיר ראש הממשלה כי לא יהיה מחסור בחנויות מזון, בתי מרקחת, תחנות דלק ובנקים. התחבורה הציבורית לא תוגבל, אך הומלץ להימנע ממנה כמה שאפשר. טרם התקבלה החלטה לגבי הפנימיות. ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות והפנימיות הצבאיות יושבתו גם הן.