חייל בכניסה ובדיקות: התוכנית נגד התפשטות הקורונה בבתי אבות

פרופ׳ גמזו הציג את תוכניתו, כאשר בין היתר נדרשים מנהלי בתי האבות לצמצם עבודתם של בעלי מקום תעסוקה נוסף ולפקח על ציות העובדים להנחיות. כמו כן, ייאסף מידע לגבי הדיירים בכל המוסדות

זמן צפייה: 02:29

המחדל בבתי האבות: פרופסור רוני גמזו, שמונה לפרויקטור מיוחד לתחום הטיפול במרכזים הגריאטרים, הציג היום (שני) את תוכניתו למאבק בהתפשטות מגפת הקורונה בבתי האבות, לפיה מערובות פיקוד העורף במרכזים תורחב וחיילי צה"ל יאיישו מוסדות. כמו כן, כמות הבידקות לנגיף תעלה.

עוד נכתב בתוכנית כי תוקם מערכת מידע למעקב אחרי הזמנה של בדיקות לקורונה וקיצור זמני הגעת תשובות של בדיקות קורונה. תשובות של בדיקות יוכנסו למערכת הממוחשבת ויאפשרו לשלוט טוב יותר במידע על הדבקות ולקצר את זמני התגובה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

בשל מגפת הקורונה: עלייה חדה במקרי האנטישמיות ברחבי העולם

"קורע לב": אחרי הפרסום בחדשות 13 – רה"מ שוחח עם מוכר הפלאפל

מספר המתים מקורונה עלה ל-173; 13,654 נדבקו – בהם 114 מונשמים

מגן אבות ואמהות - עדכון שטח... by news10 on Scribd

כמו כן, פרופסור גמזו מבקש בתוכניתו להקים "מחלקות קורונה" ייעודיות בחלק מהמוסדות. המרכזים יקימו מחלקות לחולים במצב בינוני וקל במקביל לפינויים של חולים מאומתים מתוך מוסדות בהן אין חולי קורונה נוספים, תוך פרק זמן של יממה. בעת התמלאות מיטות קורונה במוסדות, גריאטריים יאושפזו מטופלים בבתי חולים כלליים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי מספר מקרי המוות מהנגיף בישראל עלה ל-173, מתוכם 66 הם קשישים שהיו דיירים בבתי אבות. כמו כן, 13,654 בני אדם נדבקו בנגיף, מספר החולים במצב קשה ירד בכ-4% ועומד לפי שעה על 150. עם זאת, מניין המונשמים עלה ועומד כעת על 114 ישראלים. 134 מהחולים במצב בינוני ו-9,326 קל. 3,872 מהנדבקים החלימו.

פרופ' רוני גמזו, מנכ''ל משרד הבריאות
פרופ' רוני גמזו | צילום: סופיאן זחאלקה

לפני כשבוע שר הבריאות יעקב ליצמן מינה את מנכ”ל איכילוב פרופסור גמזו לפרויקטור לתחום הטיפול בבתי האבות. "מתוך הבנה כי לאוכלוסיית הקשישים יש לתת את הדעת בצורה ממוקדת וברורה, החלטנו לתגבר עוד יותר את הטיפול בקשישים באמצעות פרויקטור ייעודי למשימה זו", הסביר ליצמן. "לפרופ’ גמזו נסיון רב ויכולות ביצוע מעולות ואני בטוח שיידע להוביל את הטיפול באוכלוסיה זו בצורה הטובה ביותר, יחד עם הנהלת המשרד, כחלק משיתוף הפעולה הקיים באופן רציף".

פרופסור רוני גמזו הודעה על המינוי: "האתגר המיידי בטיפול בנגיף הקורונה הוא שמירה על ההורים של כולנו, בוני הארץ, בבתי האבות בישראל. לאחר שבאיכילוב הגענו למוכנות גבוהה ומנהלים את שגרת הקורונה בהצלחה רבה, קיבלתי על עצמי להוביל את המשימה הלאומית החשובה במסגרת שיתוף פעולה בין משרדי. אני מכיר היטב את האתגרים והקשיים האובייקטיביים שיש באירוע ומאמין בצוותים הגריאטריים של המשרד שיחד נוכל לטפל באירוע ולהביא לתוצאות מידיות והצלת חיים".