הורוביץ הנחה את גורמי המקצוע: להכין תוכנית לקיצור הבידוד

משרד הבריאות מקיים דיונים על קיצור הבידוד לחמישה ימים, בדומה למדיניות שננקטה בארה"ב. שר הבריאות הביע את תמיכתו במהלך. החלטה בנושא צפויה להתקבל בימים הקרובים

זמן צפייה: 00:59

סוגיית קיצור הבידודים: דיונים בנושא קיצור הבידוד לחמישה ימים התקיימו היום (ראשון) במשרד הבריאות במשך שעות ארוכות, תוך ששר הבריאות ניצן הורוביץ הביע תמיכה במהלך - ואף הנחה את גורמי המקצוע להציג תוכנית סדורה בנושא.

יש לציין שרק בשבוע שעבר המשרד קיצר את הבידוד לשבעה ימים, בעוד שבארצות הברית הבידוד נמשך חמישה ימים בלבד. על פי ההערכות של מרבית המומחים, בשבועיים הקרובים גל התחלואה של האומיקרון בארץ יגיע לשיא חדש, ומכאן שגם ייחצה שיא המבודדים.

השר ניצן הורוביץ

כדי לשמור על איזושהי שגרה במשק, הועלה הצורך להביא לקיצור הבידודים לאישור בארץ. במקביל, שרת החינוך יפעת שאשא-ביטון דרשה היום להציג את התוכנית גם כלפי אוכלוסיית התלמידים, וככל הנראה שמחר או מחרותיים תתקבל הערכה סופית בנושא.

בתוך כך, מוקדם יותר הערב עדכן משרד הבריאות כי מחצות חל זינוק נוסף במספר החולים שמאושפזים במצב קשה, שעומד כעת על 436. בנוסף, כ-27 אלף נדבקים חדשים בקורונה אובחנו מהשעה 12:00 בלילה, לאחר שבוצעו כ-280 אלף בדיקות, מהן 9.5% היו חיוביות.

בכך, עלה מספר החולים הפעילים ל-259,204, בהם 96 מחוברים למכונות הנשמה. מניין מקרי המוות מסיבוכי המחלה עלה ל-8,319.עם זאת, מקדם ההדבקה ממשיך לרדת, ועומד כעת על 1.59. כמו כן, כ-25 אלף ישראלים נכנסו אתמול לבידוד, בעקבות חשיפה למאומת.