מיון פסיכיאטרי, חדר אקוטי - ורובוטים: באיכילוב חנכו את חדר המיון הגדול בעולם

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג השתתפו בטקס החניכה של בית החולים הראשון בישראל לרפואה דחופה, אשר נפתח במרכז הרפואי איכילוב בתל אביב. חדר המיון כולל טכנולוגיות חדשניות, מסלולים ייעודיים על פי תלונת המטופל - ואמפי ירוק הכולל כ-500 מקומות בגג המבנה. "האתגר לספק חווית שרות מצוינת הוא ענק"

זמן צפייה: 03:51

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא המדינה יצחק הרצוג השתתפו אתמול (חמישי) בטקס החניכה של בית החולים הראשון בישראל לרפואה דחופה, אשר נחשב לחדר המיון בגדול בעולם, ונפתח בבית החולים איכילוב בתל אביב.

לראשונה בתל אביב, חדר המיון כולל טכנולוגיות חדשניות, מסלולים ייעודיים על פי תלונת המטופל, מיון פסיכיאטרי, מרכז "מאור" – חדר אקוטי לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, מחלקת אשפוז קצר מועד, ואמפי ירוק הכולל כ-500 מקומות בגג המבנה.

רה''מ יאיר לפיד ופרופ' רוני גמזו בטקס חניכת חדר המיון החדש באיכילוב
רה''מ יאיר לפיד ופרופ' רוני גמזו בטקס חניכת חדר המיון החדש באיכילוב | צילום: ג'ני ירושלמי

החזית החשופה של הבניין החדש, שנקרא על שמו של הפילנתרופ סילבן אדמס, אשר תרם כעשרים ושמונה מיליון דולר למען הקמתו, פונה לרחוב ויצמן. הכניסה הינה אזור הקבלה והטריאז', המאפשרת ביצוע בדיקות ראשוניות כבר במעמד קבלת המטופל. הודות לסדרת טכנולוגיות חדשניות, אשר חלקן פותחו במיוחד לבקשת הנהלת איכילוב, יוענק למטופל טיפול טכנולוגי חדשני.

חדר המיון החדש בבית החולים איכילוב בתל אביב
חדר המיון החדש בבית החולים איכילוב בתל אביב | צילום: ג'ני ירושלמי

בין הטכנולוגיות הבולטות: עמדת זיהוי פנים ורישום עצמי דיגיטלית, שתעמוד לצד עמדת הקבלה המסורתית ותאפשר לבצע קבלה עצמונית באמצעות טכנולוגיה של זיהוי פנים (אימות זהות מול תעודה מזהה, סריקת מסמכים כגון הפניה, הקלדה של פרטים דמוגרפים). בסוף התהליך תתבצע פתיחת מקרה במערכות המחשוב של בית החולים והדפסת ידון זיהוי למטופל ואף תור להמשך טיפול.

חדר המיון החדש בבית החולים איכילוב בתל אביב
חדר המיון החדש בבית החולים איכילוב בתל אביב | צילום: ג'ני ירושלמי

בנוסף, במקום יש עמדת לקיחת מדדים עצמית על ידי המטופל: לאחר קבלתו, רובוטים המשמשים לניווט ברחבי בית החולים ואפליקציית למסע מטופל אישי. הקומה הראשונה כוללת אגף מהלכים עם 30 חדרי בדיקה ואולם טיפולים גדול. בקומת הגג תפתח מחלקת השהייה ואשפוז קצר עם 32 מיטות ניטור שיעודה אשפוז עבור מטופלים הזקוקים לבירור או טיפול של ממושך.

רה''מ יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג בטקס חניכת חדר המיון החדש באיכילוב
רה''מ יאיר לפיד והנשיא יצחק הרצוג בטקס חניכת חדר המיון החדש באיכילוב | צילום: ג'ני ירושלמי

פרופ' רוני גמזו, מנהל המרכז הרפואי איכילוב, אמר: "חדר המיון שלנו מטפל במקרים מורכבים בהיקף גדול ולכן האתגר לספק חווית שרות מצוינת הוא ענק. יחד עם זאת, צוות המחלקה לרפואה דחופה ואנוכי נחושים לשנות זאת ולהוכיח כי ניתן לדרוש ולקבל טיפול מהיר ומצטיין גם בתנאי העומס. לאחר עבודה מאומצת של למעלה מחמש שנים, אני גאה להוביל בישראל מהפכה רפואית וטכנולוגית עם הבטחה למתן הטיפול הטוב והמהיר ביותר בישראל. אני מודה למר סילבן אדמס שבנדיבות ליבו הגשים לנו באיכילוב חלום זה למען למעלה מרבע מיליון ישראלים שמגיעים לשער המחלקה לרפואה דחופה של איכילוב מידי שנה".

סילבן אדמס מסר: "אני שמח להעניק לתושבי מדינת ישראל את חדר המיון הגדול והמתקדם מסוגו בעולם באיכילוב. הטכנולוגיה החדשנית, התפיסה ששמה את החולה במרכז ורמת התשתיות הגבוהה יוצרים רמת שרות ורפואה מתקדמת לטובת מדינת ישראל".