2016 - השנה הכי חמה בהיסטוריה

פחות מחודשיים לפני סופה, מצביע הארגון המטאורולוגי העולמי על כך ששנת 2016 תהיה השנה החמה ביותר אי פעם

עוד שנה עומדת לחלוף, ושוב זוכה השנה היוצאת בתואר המפוקפק 'השנה החמה בהיסטוריה': כך הגדירו היום (שני) בארגון המטאורולוגי העולמי את שנת 2016 - שמצטרפת לשתי קודמותיה ולמעשה יוצרת רצף של 3 שנים בהן נשבר שיא בהתחממות הגלובלית. באו"ם אף מצביעים על נתון נוסף שמשקף את המגמה המדאיגה, לפיו 16 מתוך 17 השנים ששברו את שיאי החום - נמדדו כולן במאה ה-21.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אנשי הארגון הצביעו על כך שהטמפרטורה גבוהה ב-1.2 מעלות מעל לרמה הקדם-תעשייתית - וכי מדובר בטמרפטורה קרובה למד המסוכן עליו הצביעו מדענים בשנה האחרונה - טמפרטורה גבוהה ב-1.5 מעלות מעל לרמה זו.

עוד הסבירו בארגון העולמי כי הטמפרטורות ההולכות ונוסקות מדי שנה בעולם מביאות לכך שתנאי מזג האוויר הקיצוניים ברחבי העולם - גלי חום והצפות - מתרחשים בתכיפות גדולה יותר ובעוצמה גבוהה יותר. תופעת "אל ניניו" אמנם הובילה לכך שהטמרפטורות אף עלו עוד יותר, אלא שהגורם המרכזי להתחממות הגלובלית נותר פליטת גזי החממה - והמזהם האנושי.

הטמפרטורה הגבוהה ביותר שנמדדה השנה על פני כדור הארץ הייתה בכווית, שם נסקה הטמפרטורה ל-54 מעלות בחודש יולי האחרון. בפאלודי שבמערב הודו נמדדו 51 מעלות בחודש מאי האחרון - ובחלקים של הקוטב הצפוני חלה התחממות קיצונית של 6 עד 7 מעלות מעל לממוצע. התחזית ל-2017 היא של שנה חמה נוספת - אולם לא של שנה שוברת שיאי חום.

[brightcove_iframe video_id='20kot_vtr2_n20161114_v1' autoplay='1' kid='' duration='0'']