הורוביץ: "סגר לא על הפרק - אין צורך להלחיץ את כל המשק"

שר הבריאות התייחס בישיבת סיעתו לגל החמישי שמכה בארץ והודיע שוב כי החמרת ההגבלות אינה על הפרק. בנוסף, הודיע כי יורחבו המקומות שבהם ניתן להיבדק למקומות העבודה, בבתי חולים ובבתי ספר

השר הורוביץ על התפשטות האומיקרון בארץ | צילום: ערוץ כנסת

שר הבריאות ניצן הורביץ התייחס היום (שני) לגל החמישי של הקורונה שמכה בארץ והודיע שוב כי סגר אינו על הפרק. "העניין בשליטה - אין צורך להלחיץ את כל המשק", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "בשבועות הקרובים יהיו נתונים יותר ברורים, נדע לכמה תחלואה קשה גורם האומיקרון. אי אפשר לעצור את התפשטות לגמרי אבל התאמנו את עצמנו למצב החדש".

השר הוסיף כי "המצב בשליטה, טוב בהרבה מאשר בעולם, אנחנו ערוכים כנראה יותר מכל מדינה אחרת ובמקביל שומרים על אותה מדיניות שהוכיחה את עצמה של 'חיים לצד הקורונה'. אנחנו חייבים לראות את התמונה כולה, שמירה על הבריאות לצד הפרנסה - אני מודע לעומס בתחנות הבדיקה ולכן ניתן יהיה לבצע בדיקות גם במקומות עבודה, בבתי חולים ובבתי ספר ובמקביל נוריד את הדרישה לבדיקות שהציבור חוייב לבצע".

קורונה בישראל
קורונה בישראל | צילום: רויטרס

אמש כינס ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים במשרד ראש הממשלה בירושלים, ובמהלכה הוא הודיע כי מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, עדכן אותו ואת שר הבריאות ניצן הורוביץ על החלטתו לאפשר מתן חיסון רביעי לצוותים רפואים ולמבוגרים מעל גיל 60. "ההחלטה התקבלה על פי מיטב השיקולים המקצועיים", אמר בנט, "ולאחר שפרופ' אש התייעץ עם מומחים שונים".

"האומיקרון שונה מזנים קודמים ומתנהג אחרת", פתח ראש הממשלה את נאומו, "ולכן גם מחייב אותנו להתאים את כל מה שידענו עד כה על הקורונה. אנחנו בישראל נערכנו לגל האומיקרון מוקדם מאוד, לפני כולם. לפני חמישה שבועות סגרנו את מדינת ישראל לכניסת זרים. זה עיכב מאוד את כניסת האומיקרון לתוך המדינה".

בהמשך קרא ראש הממשלה לציבור להתחסן: "כאן המקום לומר, שהמדיניות שלנו, של ראשונים בעולם בבוסטרים, שמרה היטב על אזרחי ישראל. תמותה בישראל בזמן האחרון היא מהנמוכות בעולם. בבריטניה התמותה לנפש גדולה פי 50, בגרמניה פי 100, בארה"ב פי 130. אבל אסור לנו להיות שאננים. אני קורא לכל מי שזכאי למנה רביעית, לגשת ולהתחסן".